פעילויות לילדים והורים הן חיפוש פופולרי מאוד בקרב הורים. הורים רבים לעיתים שוברים את הראש איך להעסיק את הילדים שלהם בשעות אחר הצהריים. כמה כבר אפשר להושיב את הילד מול הטלוויזיה או לתת לו לצייר? בשלב מסוים זה כבר נמאס.

במאמר הבא, אנו נציג בפניכם 6 רעיונות לפעילויות מומלצות עם הילדים שגם ילמדו אותם דברים שונים, גם יאפשרו לכם קצת לצאת מהבית וגם תבלו זמן איכות יחד איתם.

פעילויות לילדים והורים – פעילויות עירוניות

עיריות רבות מציעות פעילויות שונות ומגוונות לילדים. לפעמים אלו הופעות של כוכבי ילדים שונים או הצגות המתאימות לילדים. בדרך כלל, הפעילויות משתנות בכל שבוע או שבועיים וההשתתפות היא ללא עלות או עלות סמלית.

בנוסף לכך, ישנם לעיתים חוגים שונים להורים וילדים כמו חוג אומנות או חוג אחר המפתח את היצירתיות של הילד. שימו לב באתר העירייה או הגוף המארגן כדי להתעדכן בפעילויות השונות.

פעילויות לילדים והורים – שימו מוזיקה

מוזיקה היא תמיד מהנה וכיפית וכולם אוהבים לרקוד לצליליה, במיוחד ילדים. לכן, הפעילו מוזיקה ורקדו יחד עם הילדים. אם יש לכם כמה כלי נגינה, אפשר להוציא אותם ולתת להם לנסות לנגן. הם ככל הנראה לא ינגנו יצירות מופת אבל גם סתם הפקת צלילים מכלי הנגינה מלמדת אותם איך כלי הנגינה הזה עובד.

במידה וזה מעניין אתכם, ישנם חוגי מוסיקה להורים וילדים. בחוגים, ההורים והילדים לומדים יחד לנגן על כלי מסוים ולפעמים גם לומדים לשיר ולרקוד.

פעילויות לילדים והורים

פעילויות לילדים והורים – פעילות ספורטיבית

אפשר לעשות פעילויות ספורטיביות יחד עם הילדים. במידה והילד שלכם עוד קטן, פשוט שימו אותו בעגלה וצאו יחד להליכה או ריצה. במידה והוא גדול מספיק, הוא יכול להצטרף אליכם. רק קחו בחשבון שצריך להתאים את הקצב והמרחק אל היכולות שלו. גם קיר טיפוס או באולינג הן פעילויות מצוינות ומהנות בעבור הילדים וגם בעבור ההורים.

גם יציאה לגן המשחקים היא פעילות ספורטיבית טובה. הילד שלכם רץ, קופץ ומתגלש בזמן שאתם יכולים לנוח לרגע כשאתם משגיחים עליו מרחוק. ג'ימבורי הוא מקום מעולה שבו הילד יכול לפרוק אנרגיות תוך כדי פעילויות גופניות מהנות. הילד שלכם נהנה ואתם יכולים לשחק יחד איתו או לנוח לכם בשקט עם איזה ספר טוב.

פעילויות לילדים והורים – שחייה

במוקדם או במאוחר, הילד יצטרך ללמוד לשחות ואנו מציעים לעשות זאת כמה שיותר מוקדם (אך רק אחרי גיל שנה). שחייה מחזקת את גופו של התינוק שלכם ומרגילה אותו להרגשה של המים. כמו כן, קיימים חוגים מסוג זה שבו גם ההורים משתתפים. הילד לומד לשחות ואתם לומדים בטיחות בקרבת מים כמו למשל החייאה במקרה של טביעה (חס וחלילה).

פעילויות לילדים והורים

פעילויות לילדים והורים – יוגה

יוגה היא סוג של טיפול ומדיטציה וכדאי לעשות יוגה בכל מצב, עם או בלי הילדים. במקומות רבים ישנם חוגי יוגה להורים ותינוקות. כך אפשר לבלות יחד עם התינוק תוך כדי טיפול עצמי והגעה למקום שליו ושקט מנטלית. הילד שלכם יעשה קצת פעילות ספורטיבית שתחזק את גופו ואת היכולות המוטוריות והחושיות שלו.

ישנן המון פעילויות לילדים והורים, אתם רק צריכים לפתוח קצת את המחשבה שלכם ואת האינטרנט כדי לראות מה יש בסביבתכם שיכול לעניין את הילד וגם אתכם. שימו לב שישנם המון חוגים להורים וילדים אך בדרך כלל הם מתאימים יותר להורים עם ילדים קטנים מאוד (גילאי 0-2). לכן, אם הילד שלכם גדול יותר, לכו על הדברים היותר מוכרים כמו הגינה השכונתית או ג'ימבורי כמו שכבר הצענו. מקווים שתהנו. אם אתם רוצים ללמוד על עוד פעילויות לילדים, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

פעילויות לילדים והורים – מהם השיעורים המשפרים את התפתחות מוחו של הילד?

שיעורי מוסיקה, אומנות ושיעורים נוספים הקשורים למדעי הרוח הם אלה שמפתחים את מוחו של התינוק בצורה הטובה ביותר מכיוון שהם מכוונים לחלק היצירתי שבו.

פעילויות לילדים והורים – מהם השיעורים העוזרים לחזק את גופו של התינוק?

שיעורים כמו שחייה, הליכה וגם סתם יציאה לגן המשחקים השכונתי הם הדברים שעוזרים לחזק את שרירי גופו של ילד. הילד קץ, קופץ, מטפס ושוחה ובכך מפעיל את השרירים השונים בגופו.

פעילויות לילדים והורים – מהם היתרונות של שיעורים כאלה?

היתרונות של שיעורים אלה הם פיתוח היכולות של הילד מבחינת יצירתיות, מוטוריות ופיזיות. בנוסף, שיעורים אלו מעשירים גם אתכן ונותנים לכם עוד קצת זמן איכות עם הילד שלכן.