נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות של הילד שלכם. כבר דיברנו על הנושא מספר פעמים בבלוג, כמו למשל במאמר שמדבר על נעלי טרום הליכה – מה כדאי לדעת ועוד. למרות זאת, קיבלנו מספר פניות מגולשים שרוצים לדעת עוד קצת על הנושא.

לכן, במיוחד בשבילם (וגם בשביל מי שלא ביקש), במאמר הבא אנו נסביר מעט יותר על הנושא, על החשיבות שלהם לתינוק שלכם ותקבלו עוד מידע בונוס על חשבון הבית.

נעלי טרום הליכה – מהן נעליים טרום הליכה לתינוקות?

נעלי טרום הליכה הן זוג הנעליים הראשון של התינוק. הן בדרך כלל בעלות סוליות רכות, גמישות וקלות משקל כפי שמומלץ. נעלי טרום הליכה צריכות להיות שטוחות לחלוטין, ללא חריץ או תמיכה בקשת, בעוד התינוק שלכם לומד ללכת. שמירה על כפות רגלי התינוק לחלוטין מסייעת לעורר נוירונים במוח המסייעים לפיתוח מיומנות קוגניטיבית ומוטורית כמו הליכה.

נעלי טרום הליכה

נעלי טרום הליכה – מתי לקנות אותן?

בדרך כלל, תינוקות מתחילים לעמוד סביב רהיטים, כשהם נעזרים בהם לתמיכה והליכה, בסביבות גיל 6-8 חודשים, אם כי זה משתנה מילד לילד. אפשר להתחיל לנעול אותם בכל עת מגיל 6 חודשים אך עדיף לחכות מעט עד שהוא יתחיל ללכת קצת יותר. הורים רבים אוהבים את הרעיון של נעליים בגיל מוקדם כדי לשמור על כפות רגלי התינוק, להגן על הבהונות הקטנות שלו וכדי לתת אחיזה טובה בקרקע ומניעת החלקה בשלבים הראשונים של ההליכה.

כדאי לדעת שזה טוב יותר לילדכם ללכת יחף מכיוון שכך הוא לומד טוב יותר ללכת ולשמור על יציבות מבלי ששום דבר נותן לו תמיכה לכך. בנוסף, ההתרגלות לקרקע היא חשובה ורק בהליכה יחפה, הרגל של הילד והילד עצמו, יתרגלו לקרקע עליה הוא דורך. כמובן שבשלבים הראשונים, ההליכה היחפה צריכה להיות רק בבית ולא בחוץ.

נעלי טרום הליכה – מהם היתרונות של נעלי טרום הליכה?

שימוש בנעלי טרום הליכה, בניגוד לכל סוג אחר של נעליים, יגרום לכך שלתינוק שלכם, תהייה תמיכה בצעדים הראשונים שלו שבהם הוא לא נעזר בכלום כדי ללכת (כאמור, אחרי שהוא הלך יחף ברחבי הבית במשך כמה ימים). זאת מכיוון שנעליים אלו מעוצבות עם סוליה רכה וגמישה המאפשרת לתינוקות 'להרגיש' את האדמה, לפתח מיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות כמו יציבה. נעלי טרום הליכה גם מציעות תמיכה והגנה נוספת לאצבעות הרגליים הקטנות, כולל במהלך הימים החמים (חשבו על כך שהוא לא צריך ללכת על אדמה חמה), קור (תינוקות מאבדים חום ברגליים די מהר), שטחים לא בטוחים (למשל, משטחים סלעיים או חדים). לבישת נעלי טרום הליכה גם שומרת על ניקיון הרגליים ומונעת חתכים וזיהומים.

נעלי טרום הליכה – איפה אפשר לקנות?

ניתן למצוא אותן כמעט בכל חנות נעליים. נדיר מאוד (אם בכלל) שתמצאו נעלי טרום הליכה של המותגים הגדולים אך ישנם עוד המון מותגים קטנים יותר אך הם גדולים בכל הקשור לנעליים לילדים. נעלי נמרוד למשל, הם המותג הגדול ביותר לנעלי ילדים ותוכלו למצוא שם המון מותגים שונים של נעליים טרום הליכה ונעליים לילדים באופן כללי.

נעלי טרום הליכה – בונוס על חשבון הבית – איך למדוד את הרגל של הילד

בכל הנוגע למדידה של רגלי הילד, אנו ממליצים למדוד אותם כל חודש-חודשיים כשהם עוד קטנים, מכיוון שרגליהם גדלות במהירות בגילאים אלו. ניתן יכול לעשות זאת על ידי ביקור אצל רופא הילדים. לנוחיותכם, מיד נציג שתי דרכים קלות למדוד את כפות רגליו של ילדכם בבית.

הדרך הראשונה למדוד את כפות הרגליים של ילדכם בבית היא לרכוש מכשיר מדידה שתוכנן במיוחד לשימוש בבית. אנו ממליצים להשתמש בו בעבור תינוקות, מכיוון שהם עשויים לא להיות יציבים מספיק על רגליהם בשלב זה כדי להשתמש בכלים האחרים.

הדרך השנייה למדוד את כפות הרגליים של ילדכם לקחת נייר, לצייר את רגליו של הילד שלכם ופשוט למדוד את הרוחב והאורך בעזרת סרט מדידה או סרגל.

חשוב מאוד לשים לב להתאמה של הנעל על רגלו של הילד שלכם ולא לבחור נעל המתאימה רק מבחינת המידה. מכיוון שכל רגלי הילדים הן בצורות ובגדלים שונים, המדידה היא רק הצעד הראשון להשגת התאמה טובה.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על נעלי טרום הליכה, לחצו כאן.