הורים טובים יותר הוא משהו שכולם שואפים להיות. כולם יהיו שמחים להיות טובים יותר בכל – בעבודה שלהם, בתחביב שלהם, בזוגיות וגם בתור הורים. הורות זה לא משהו שיודעים עליו הכל כבר מהיום הראשון אלא יש ללמוד אותו עם הזמן וזה באמת מה שקורה. ככל שתהיו הורים זמן רב יותר, אתם תדעו יותר על ילדים, על הורות ועל כל נושא אחר הקשור בכך. למרות זאת, עדיין יש לאן להשתפר, כמו בכל דבר.

במאמר הבא, נציג בפניכם 4 דרכים פשוטות שבאמצעותן אתם תוכלו להיות הורים הרבה יותר טובים מבלי שתשנו יותר מדי דברים ולאחר שתיישמו אותם, אתם והילדים, תרגישו בהבדל ותרגישו את הקשר שלכם מתחזק עם כל יום שעובר.

הורים טובים יותר – סגנון הורות

איזה הורים אתם? קלילים? קשוחים? רציניים? מצחיקים? לכל אחד יש את הסגנון שבו הוא מאמין ומתחבר אליו. אין סגנון אחד שהוא נכון וכולם נכונים אך חשוב מאוד שתשלבו את הסגנונות יחד כדי ליצור סוג של הורה מגוון.

הכוונה היא שאי אפשר באמת לדבוק בדרך אחת אלא יש לקחת את הדברים הטובים של כל אחד מהסגנונות. הורה קליל יאפשר לילד שלו לעשות את הדברים שהוא רוצה ויתמוך בהם אך הורה קשוח גם יסביר לו שיש דברים שהוא לא יכול לעשות. הורה רציני יסביר לילד שלו על הדברים החשובים בחיים כדי שהילד יקבל את התמונה האמיתית ולא אז זו של העולם הוורוד והורה מצחיק יגרום לילד שלו לבכות מרוב צחוק.

כל הדברים הללו הם חשובים מאוד ולכן רצוי מאוד שתשלבו אלמנטים שונים מכל אחד מהסגנונות בצורת ההורות שלכם כי ככה הילד יקבל את כל הדברים הטובים מהסגנונות השונים.

הורים טובים יותר – טעיתם? תתקנו

כמו שכבר אמרנו, אף אחד לא יודע איך להיות הורה באופן טבעי אלא זה משהו שלומדים תוך כדי ההורות. אתם בעצם מתנסים על הילד שלכם ולומדים מהם הדברים הטובים ומהם הדברים הפחות טובים שאתם עושים בתור הורים.

בדרך, אתם תטעו, זה בלתי נמנע אך הדבר החשוב ביותר הוא שתלמדו מטעויות אלו ותיישמו את המסקנות מהן. כך, אתם תהיו הורים טובים יותר כי בפעם הבאה שתיתקלו בסיטואציה דומה, אתם תדעו מה לא לעשות.

יכול מאוד להיות שההורה השני, לא רואה את הדברים בדיוק כמו שאתם רואים אותם ובהחלט אפשר לשבת לשיחה ולהבין מה לדעתם אתם עושים לא נכון ואיפה אתם יכולים להשתפר. כך, אתם תקבלו זווית ראייה חדשה שאולי לא חשבתם עליה בכלל ותוכלו להבין גם ממנה דברים חדשים על עצמכם בתור בני אדם וגם בתור הורים.

הורים טובים יותר
חזקו את הקשר עם הילדים

הורים טובים יותר – הראו להם שאכפת לכם

יש כמה דרכים שאתם יכולים להראות לילדים שלכם שבאמת אכפת לכם מהם. זה לא צריך להיות בדרכים שאתם סוג של חייבים להם כמו קורת גג ואוכל אלא לדברים קצת עמוקים יותר. אתם צריכים להתעניין בחיים שלהם, במה עובר עליהם במהלך היום בבית הספר, להבין מה הם אוהבים, מה הם לא אוהבים ואם יש דברים ששניכם אוהבים, אתם בהחלט יכולים לעשות אותם יחד.

גם מחוות הקטנות יכולות לעשות הרגשה טובה. התקשרו אליהם רק כדי להגיד שאתם אוהבים אותם, שלחו להם הודעה ותשאלו לשלומם. זה יעשה להם טוב על הלב ויחזק את ההרגשה שחיובית שלהם כלפיכם כי הם מרגישים שבאמת אכפת לכם.

הורים טובים יותר – למידה מהסתכלות

הילדים שלכם לומדים מהסתכלות עליכם. הם רואים בכם כדמויות לחיקוי ומה שאתם עושים, הם יעשו גם. לכן, חשוב מאוד שתשימו לב איך אתם מתנהגים כי הם יתנהגו כמוכם בסופו של דבר. לכן, הראו להם מהי התנהגות נכונה בכך שתציגו להם ערכים של חמלה, ענווה, אנושיות, כבוד וצניעות. כך, הילדים יבינו שכך יש להתנהג ויחקו אתכם.

כולם רוצים להיות הורים טובים יותר וזה בהחלט אפשרי. אין שום בעיה לטעות, וזה יקרה, אך הדבר החשוב הוא ללמוד מהטעויות ולשנות את הדברים שעשיתם לא נכון. הציגו לילד מהי התנהגות נכונה כדי שהוא ילמד אותה, תאהבו אותם בדברים הקטנים ולא רק בגדולים ושלבו כמה סגנונות הורות כדי לתת לילד את הטוב מכל העולמות.

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד מאמרים שיעזרו לכם, לחצו כאן.