האם יצא לכם לחשוב איזה צעצועים מתאימים לגיל להתפתחות הילד שלכם?

גם אם אתם נמצאים הרבה עם ילדים, בחירה במתנה כיפית וחינוכית יכולה להיות קשה. ילדים עוברים שלבי למידה שונים, ככל שהם גדלים ומתבגרים. בזמן ששלבים אלה קורים, מתרחשים גם שינויים במוחם.

למרות שכל ילד מתפתח בזמן שלו, חשוב לעורר את המוח והחושים על מנת לעזור לו לצמוח. חשוב ללמוד את שלבי ההתפתחות השונים, כדי לקבוע מהו הצעצוע שהכי מתאים לילדכם האהוב. אם אתם מחפשים את המתנה המושלמת, וודאו על פי הכתבה באיזה שלב התפתחותי הילד שלכם נמצא.

בכתבה זו אנו מדגישים נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בבחירת מתנה שתעסיק את ילדכם:

הצמיחה, הלמידה וההתפתחות של כל אדם מתחילים בכישורים המוטוריים והחושים שלו. מיומנויות חושיות מערבות את החושים שלך, לכן הדברים נלמדים ומתורגלים בצורה הטובה ביותר על ידי ילדים ומבוגרים כאשר הם עוסקים בחושיהם.

מיומנויות מוטוריות מתורגלות כשהשרירים, מערכת העצבים והמוח שלך עובדים יחד כדי להשלים משימה מסוימת. ישנם שני סוגים של מיומנויות מוטוריות: עדינה וגסה. מיומנויות מוטוריות עדינות כוללות משימות קטנות: כמו להרים כפית או להזיז את האצבעות. מיומנויות מוטוריות גסות כוללות תנועות גדולות יותר כמו: התהפכות, ישיבה והליכה. כל מה שכולל שימוש ברגליים, בפלג גוף עליון ובזרועות.

בחירת צעצועים מתאימים לגיל
בחירת צעצוע תלויה בגיל ובשלב ההתפתחותי שבו הילד נמצא. אין צורך לבחור בצעצועים ספציפיים למין מסוים, כל עוד הצעצועים צבעוניים ומושכים את העין. שאל את עצמך האם לדעתך הילד ייהנה מהצעצוע.

זכרו, מתנת צעצוע לילד תאפשר לילדים להיות חברתיים יותר ולשתף עם ילדים אחרים. מתנות כמו בתי בובות, קוביות עץ ומטבחי משחקים מהווים צעצועים בסיסיים לתינוק במשך זמן רב, מכיוון שהם מאפשרים משחק יצירתי ומלא דמיון. המלצתנו לצעצועים:

מלידה- גיל חמישה חודשים:

צעצועים מתאימים לגיל להתפתחות הילד - עד גיל 5 חודשים

מגיל לידה ועד גיל חמישה חודשים, תינוקות מתחילים לתפוס חפצים ולהראות חיבה. הם צוחקים מפרצופים מצחיקים ואפילו עושים פרצופים מצחיקים בעצמם! ומה החלק הכי טוב? בגיל חמישה חודשים הם בדרך כלל יכולים לישון במשך רוב הלילה, עם תנומות פעם או פעמיים ביום.

בטווח גילאים זה, תינוקות מתחילים להתיישב ולמצוא דרכים לאזן את עצמם. הם יזדקקו לצעצועים בטוחים וקלים לאחיזה בגלל שזה בדיוק הגיל בו תינוקות מכניסים הכל לפה (אז תדאגו לשטוף את הצעצועים שלכם לעתים קרובות).

הכל חדש לתינוק בשלב זה ולכן חשיפתם בפני צעצועים רכים, טקסטורות וניגודים תעזור לעורר את חושיהם. חשיפה לצורות ולגדלים תעזור לתינוקות להבדיל בין עצמים עגולים ומרובעים ומכיוון שהם מתחילים לתפוס פריטים, זה הזמן המושלם להכיר להם צורות. כמה אפשרויות לצעצועים מעולים:

  1. רעשנים
  2. טבעות גדולות
  3. חיות קטיפה
  4. שטיחי משחק אינטראקטיביים
  5. ספרים בשחור לבן
  6. פעמוני רוח
  7. צעצועים עם מראות
  8. מוביילים

גילאי שישה- 11 חודשים

צעצועים מתאימים לגיל להתפתחות הילד - בין שישה לאחד עשר חודשים

בדרך כלל בתקופה זו ילד בן שישה עד אחד עשר חודשים מתחיל לזחול ואוכל  אוכל מוצק. הכל קשור לטעם בעולמם כרגע והם לומדים מה הם אוהבים ולא אוהבים לאכול. כמו כן, עכשיו הם מסוגלים לזהות אותך כהורה שלהם. הם לומדים לעמוד בכוחות עצמם ,על ידי אחיזה ברהיטים יציבים.

תינוקות בגיל זה מסוגלים להרים פריטים גדולים יותר באצבעותיהם ולהשתמש בשתי הידיים בו זמנית. הם אוהבים לדפוק חפצים ולזרוק אותם. בשלב זה צריך להציג לתינוקות משחק בונה, דברים שמזינים את דמיונם.

צעצועים מומלצים בגיל זה הם כאלה שמסייעים ליצירתיות ולגירוי החזותי.
כמה אפשרויות לצעצועים מעולים:

  1. קסילופונים
  2. חידות עץ
  3. בלוקים לתינוקות
  4. צַעֲצוּעִים מוּזִיקָלִים
  5. צעצועים לשיניים
  6. נגן טלפונים
  7. כלי מטבח

ילדים בני שנה

צעצועים מתאימים לגיל להתפתחות הילד - לגיל שנה

מזל טוב! התינוק הקטן שלך הוא עכשיו בן שנה. זהו השלב בו התינוקות עומדים לבדם, ואולי אפילו הולכים כמה צעדים, יתכן שהם יוכלו לאכול בעצמם ואפילו לישון כמה תנומות במהלך היום.

 בשלב זה, התינוק שלך כנראה חושף חפצים כמו מכסים של דברים או קופסאות נעליים. הם נמצאים בגיל שבו הם רוצים לחקור הכל. הם אוהבים למצוא חפצים נסתרים ולחקות את הצלילים שהם שומעים.

צעצועים מומלצים בגיל זה הם צעצועים עם חלקים נעים, מנופים, גלגלים. למוזיקה יש חלק עצום בפיתוח, מכיוון שהיא עוזרת בשינון וכישורי חזרה. צעצועים לבנייה ולהרכבה נהדרים למוטוריקה. הכל קשור לחושים ודמיון בגיל זה, כך שכל דבר עם מוזיקה יעורר את מוחם.
כמה אפשרויות לצעצועים מעולים:

  1. ספרי בד עם תמונות או איורים 
  2. עפרונות ( לא עם חומר רעיל בפנים)
  3. לוחות יתדות גדולים
  4. מגדלי ספירלה מסתובבים
  5. מיני פסנתרים
  6. מבוך חרוזי עץ
  7. צעצועי דחיפה

ילדים בני שנתיים

צעצועים מתאימים לגיל להתפתחות הילד - לגיל שנתיים

הזמן עובר והתינוק הקטן שלכם גדל וגדל.  עכשיו הוא אוהב לברוח, לשחק מחבואים, להשלים משפטים ואפילו לגלות מעט עצמאות.

בשלב זה הפעוט שלך בועט בכדור, עולה ויורד במדרגות ומצביע על כל מה שהוא רואה. הוא אוהב לקיים אינטראקציה עם ילדים אחרים ועכשיו משתמש ביד אחת יותר מהשנייה, למרות שעדיין לא בטוח אם הוא ימני או שמאלי.

צעצועים מומלצים בגיל זה הם כאלה שדורשים כוח פיזי, המסייעים להם בשפתם ובכישוריהם החברתיים. מכיוון שיש להם יותר שליטה על הידיים, ילדים בני שנתיים יכולים לשחק עם צעצועים כבדים יותר הבונים כוח פיזי.
כמה אפשרויות לצעצועים מעולים:

  1. פאזלים
  2. פריטי לבוש
  3. צעצועי בנייה
  4. ציוד אמנות
  5. אוכל מצעצוע
  6. ספרים עם איורים
  7. בתי בובות
  8. צעצועים של קטנועים ומכוניות

לכתבות נוספות:

משחקים לאמבטיה – 9 רעיונות למשחקים שיבטיחו לילדכם אמבטיה כיפית
סנדלים טבעוניות – 4 סיבות למה כדאי לקנות אותן
נעלי צעד ראשון – 7 טיפים לבחירה נכונה