איך לגרום לתינוק להירדם לבד היא שאלה שהורים רבים מחפשים את התשובה שלה. התשובה היא קלה יותר ממה שחושבים. כל מה שצריך לעשות הוא במשך שבוע ימים, לעבוד על התינוק שלכם רק על זה. כדאי לעשות זאת בגיל מאוד צעיר. ההשפעה על תינוקות בני 3-4 חודשים היא קלה יותר מאשר על תינוקות בני 6-8 חודשים.

הנה 7 צעדים פשוטים שתבצעו במשך שבוע והתינוק שלכם ישן לילות שלמים –

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – שגרה

הסוד טמון בקביעת השגרה הנכונה עבור הילד שלכם. תינוקות מתבלבלים בין יום ולילה ולכן קורה שהם ישנים כמה שעות טובות במהלך היום ובלילה הם כמעט ולא ישנים. מחקרים הראו שאפשר ללמד אותם את ההבדל בין יום ולילה באופן מיידי ואין צורך לחכות שהם יגדלו.

העירו את התינוק שלכם בכל יום בשעה מוקדמת בבוקר. הניחו את העריסה קרוב לחלון כדי שייכנס אור שמש בשעות הבוקר. באופן ביולוגי, אנו קמים כשאנו נחשפים לאור שמש. זה עוזר לשעון הביולוגי שלהם וכך הם יודעים מתי זה יום ומתי זה לילה.

חשוב לבצע פעולות שקטות לפני השינה. ארגנו את תינוקכם לשינה – הלבישו אותו בפיג'מה, הניחו אותו בעריסה וכבו את האורות. לאחר מכן, הקריאו להם סיפור או שירו שיר ערש. פעולות אלה מרגיעות את המערכת החושית שלהם והופכת אותם לישנוניים.

אם אתם לא מצליחים להכניס אותו לשגרה – לחצו כאן לקבלת מדריך  

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – אימון

חשוב לעשות זאת בכל יום ויום, אחרת זה לא יעבוד. אם אתם מאכילים את תינוקכם לפני השינה, בצעו רוטינה שונה מאשר האכלת יום. בהאכלת לילה, עשו זאת עם אור מעומעם, בסביבה שקטה ורגועה. בזמן האכלת יום, כדאי שיהיו אנרגיות די גבוהות. שחקו עם הילד שלכם, דגדגו את הרגל שלו או שירו שירים. זה יעזור לו לעשות את ההבדל בין יום ולילה.

כל תינוק הוא שונה, לכן, אתם צריכים לשים לב מה מרגיע אותו ומה מעורר אותו. יכול להיות שבעבור תינוק אחד, אמבטיה חמה היא פעילות מרגיעה ולכן כדאי לעשות אותה ממש לפני השינה. לתינוק אחר, זו יכולה להיות פעילות מעוררת ומהנה ואז כדאי לעשות זאת לא מיד לפני שהולכים לישון. יכול להיות שאיזשהו רעש סטטי כמו רעש של מאוורר או שירים רגועים, יעזרו לתינוק שלכם להירדם. עשו ניסויים ובדקו מה עוזר לו לישון.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – הבכי מתחיל

זהו כנראה השלב הקשה ביותר. עד כה, השכבתם את הילד שלכם לישון בכל מצב, בין אם הוא נרדם לפני או שעשיתם הכל כדי שהוא יירדם כשאתם עוד לידו. עכשיו, הוא הולך לישון לבד. ביצעתם את כל הפעולות המרגיעות ויכול להיות שהוא גם נרדם לפני שהכנסתם אותו לעריסה אך בשלב זה אתם צריכים שהוא יהיה ער בזמן שאתם משכיבים אותו לישון.

יכול מאוד להיות שהוא יבכה. הבכי הוא יותר בשבילכם מאשר בשבילו. הורים רבים לא יכולים לסבול את העובדה שהתינוק שלהם בוכה. זה מובן לגמרי אך זה לא נכון לקפוץ בכל פעם שהוא בוכה. תזכרו שבסופו של, התוצאה הסופית הרצויה – שינה, תהייה חיובית לכולם.

במידה והבכי לא נפסק, וודאו שהכל בסדר. חשוב מאוד לא לשנות את האווירה בחדר – אל תדליקו אורות, את תרימו אותו ואל תשחקו איתו. רק תראו לו שאתם שם. רצוי שהביקורים הללו יהיו קצרים ומהירים, אתם שם רק כדי לבדוק שהל בסדר ולהראות לו שלא הלכתם לשום מקום. אפשרות טובה שגם תעזור בעתיד היא לגרום לו להירדם בלי מוצץ או בקבוק. ככה הוא לא יעשה לכם בעיות אם המוצץ נפל וגם הגמילה בעתיד תהייה קלה יותר.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד
זה יגיע בשלב כלשהו

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – תהיו קשוחים

זהו המשך ישיר של הסעיף הקודם. אם הוא בכה בלילה הקודם, יש סיכוי שהוא יעשה זאת בלילה הזה גם כן. אם זה קורה, בדקו מה קורה איתו לעיתים יותר רחוקות. במידה ואתם תמשיכו להיכנס לחדר שלו הוא יבין שהבכי עובד ואתם ממש לא רוצים שזה יקרה. זה קשה, אין ספק, אבל כמו שכבר אמרנו, התוצאה שווה את הדרך.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – הרגל

בשלב זה, תינוקכם כבר רגיל לרוטינה של לפני השינה. יכול להיות שהוא עדיין יבכה. אם זה קורה, בקרו לעיתים יותר רחוקות. אם אתם לחוצים, אפשר להציץ אל תוך חדרו רק כדי לוודא שהכל בסדר אבל לא להיכנס פנימה כי אם תעשו זאת, הוא יראה שהוא יכול לשחק בכם וזה יימשך.

בגילאים קצת גדולים יותר, יש את האופציה לקצר את זמן האכלת הערב. בצעו האכלה מהירה, החליפו חיתול במקרה הצורך ומיד הכניסו אותו לעריסה לשינה. יש הנחה מוטעית שתינוקות גדולים יותר, קמים בלילה לעיתים יותר קרובות כי הם רעבים. ההפך הוא הנכון. כל עוד לא הגזמתם עם כמות האוכל, אין שום סיבה שהם יתעוררו כי הם מרגישים שבעים ורגועים. כמו שאתם מרגישים אחרי ארוחה גדולה. במידה והאכלתם אותו הרבה, הסיכוי שהוא יתעורר בלילה אכן גדול יותר כי הסיכוי שהוא ירטיב את החיתול שלו הוא גדול יותר וזה דבר שמעיר תינוקות.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – התינוק ישן

זהו, הרגע המיוחד הגיע, הוא ישן! בשלב זה, ההתעוררות שלכם בלילה היא כבר מהרגל וחשש ולא מסיבה מוצדקת. תהיו רגועים. הלבישו אותו טוב וכסו אותו כך שתהיו בטוחים שלא קר לו, הנמיכו את המוניטור כדי שתוכלו לשמוע אותו רק אם הוא באמת זקוק לכם ולכו לישון.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – אתם ישנים

אחרי כל התהליך הזה וכל הזמן שלא ישנתם נורמלי, הגיע גם הזמן שלכם לישון לילות שלמים. קחו בחשבון שיכול להיות שיהיו לילות שהוא יתעורר ותצטרכו לקום אליו. זה טבעי לגמרי וזה עובר די מהר ואתם תחזרו לישון צ'יק צ'ק. לילה טוב!

איך לגרום לתינוק להירדם לבד
אתם סוף סוף יכולים לישון בשקט

איך לגרום לתינוק להירדם לבד? שאלה חשובה עם תשובה יותר פשוטה מכפי שחשבתם כמו שראיתם. עבדו עם התינוק שלכם על השגרה, אל תתפתו לקפוץ בכל פעם שהוא בוכה ומהר מאוד אתם תישנו ממש כמוהו, כמו תינוק.

רוצות לקרוא עוד מאמרים שיעזרו לכם? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – איך מכניסים שגרה?

זה ככל הנראה הדבר הקשה ביותר לעשות. שגרה לוקחת די הרבה זמן, אך לילדים קטנים קל יותר לתפוס את העניין. פשוט עבדו איתם על הרוטינה בכל יום וזה אמור להיקלט די מהר.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – אני לא מפסיקה ללכת אליו כשהוא בוכה. מה עושים?

פשוט מפסיקים ללכת אליו. נכון, קל להגיד וקשה לעשות אבל אין ברירה. אם לא תפסיקו את הביקורים הקבועים בחדר שלו בכל פעם שהוא יבכה, זה לא ייפסק והוא לא יישן ומן הסתם, אתם לא תישנו. זה קשה, אבל פשוט אין ברירה.

איך לגרום לתינוק להירדם לבד – אמבטיה לפעמים מרדימה את התינוק ולפעמים מעירה אותו. מה עושים?

בדקו למה זה קורה. יכול להיות שאתם משחקים איתו יתר על המידה בזמן האמבטיה ולכן יש לו אנרגיות של משחק. יכול להיות שהמים לא מספיק חמימים ומרגיעים. אולי הוא פשוט ישן צהריים קצת יותר מדי. זה משתנה בין תינוק לתינוק, כל מה שיש לעשות הוא לנסות למצוא למה זה קורה.