תינוקות וחיות מחמד זה שילוב מנצח והמון מחקרים הראו שילדים שגדלים עם חיות מחמד הם רגישים וחברותיים יותר. חשוב מאוד להכין את חיית המחמד שלכם להגעתו של התינוק ולא להפיל את זה עליו כרעם ביום בהיר. איך עושים זאת? בשביל זה כתבנו את המאמר הבא.

תינוקות וחיות מחמד – בטיחות

בטיחות היא הדבר החשוב ביותר. חיות מחמד הם אומנם בני בית לכל דבר ועניין אך הסקרנות שלהם עשויה להוביל לדברים לא נעימים שצריך להימנע מהם. לכן, הציבו גדרות בטיחות בכניסה למדרגות, לחדרו של הילד או המסדרון כדי לבצע הפרדה בין התינוק לכלב (על חתולים זה פחות עובד). כדאי לעשות מראש כדי להרגיל את הכלב שלכם לעובדה שזה לא סוף העולם להיות בנפרד מכם. עשו זאת בהדרגה כדי שהוא לא ירגיש בעונש וכמובן, כשיגיע הרגע כשהתינוק כבר נמצא בבית, הכירו ביניהם בעדינות.

תינוקות וחיות מחמד – טיולים

במידה והכלב שלכם מושך אתכם בטיולים ולא הולך בצורה רגועה, חשוב מאוד לשנות זאת לפני הגעת התינוק. עד כה, יכול להיות שזה היה נחמד בשבילכם שהכלב אנרגטי כי הייתם יוצאים איתו לריצה או למשחק בפארק. כשהתינוק יגיע, זה לא יוכל להימשך. התחילו לצאת לטיולים עם עגלה וודאו שאתם עושים טיול קליל ורגוע. ככה, כשתצאו לטיולים עם התינוק שלכם, הכלב לא ימשוך את העגלה והסיכון לתאונה יורד משמעותית. בצורה זאת, תתהפכו את הטיולים הללו לחוויה לכל המשפחה.

תינוקות וחיות מחמד
תרגילו אותם לטיולים רגועים

תינוקות וחיות מחמד – פרטיות

כמו בני אדם, גם חיית המחמד שלכם זקוקות קצת למנוחה ופרטיות מדי פעם. לכן, חשוב מאוד ליצור להם את הפינה הזו שאליה הם יכולים לגשת ובה אף אחד לא יפריע להם. חתולים למשל, אוהבים להיות במקומות גבוהים ולכן אפשר ליצור לה את הפינה הזו על ארון הבגדים או כל מקום גבוה אחר.

כלבים לעומת זאת, מסתפקים בפינה חמימה ברחבי הבית או החצר. הניחו שם כמה צעצועים שלהם ואולי כמה חטיפים טעימים ואהובים ותנו להם את השקט שלהם. ברגע שהם יאגרו כוחות, הם יחזרו לשחק איתכם ועם הילד שלכם.

תינוקות וחיות מחמד
גם החברים הכי טובים צריכים קצת זמן לבד

תינוקות וחיות מחמד – תרגילו אותם לרעש

כלבים וחתולים, רגישים לקולות וצלילים הרבה יותר מבני אדם. לכן, בכי של תינוק עשוי להפחיד אותם ולגרום להם לאי נוחות רצינית. כדי למנוע זאת, רצוי להכין אותם מראש למה שהולך לבוא. השתמשו בקולות של בכי בווליום יחסית נמוך, אך כמובן כזה שחיית המחמד שלכם תבין שזה מגיע מתוך הבית. יכול להיות שהם יקומו לחקור את העניין. במידה וזה קורה, הניחו להם שובל של אוכל כדי שהם קצת יתעלמו מהרעש ויבינו שהרעש הזה מלווה בדברים טובים. שחקו איתם תוך כדי שהרעש הרקע וככה הם יבינו שהרעש הזה לא מעיד על שום דבר רע שקורה. אם גם בווליום נמוך, אתם לא מצליחים לגרום לחיית המחמד שלכם להתעלם מרעש הבכי, פנו לווטרינר לאבחון מקיף יותר.

תינוקות וחיות מחמד – שגרה

נסו לשמור על שגרת היום של הכלב שלכם ככל האפשר. אם אתם לא חושבים שתצליחו להוציא את הכלב שלכם לטיול בבוקר לאחר שהתינוק יגיע, וודאו שיש מי שכן יעשה זאת. בין אם זה בן משפחה, חבר או דוגווקר. את השינוי הזה כדאי לעשות בהדרגתיות ולאט לאט הכלב שלכם יבין שזו השגרה החדשה שלו.

חשוב מאוד, לא להעניש את הכלב שלכם במידה והוא מתקרב לתינוק בהתרגשות. נכון, אתם חוששים וזה טבעי אך הוא פשוט מתרגש לראות חבר חדש. עודדו את הקרבה הזו אך בצורה נאותה ורגועה.

תינוקות וחיות מחמד
לא לפחד כשזה קורה

חיית מחמד תהפוך בסופו של דבר לחבר הטוב ביותר של התינוק שלכם מבלי ששמתם לב. הם יגנו עליהם, ישחקו איתם ויקבלו אותם די מהר כחלק מהמשפחה. אם אתם רוצים לקבל עוד מאמרים של עזרה להורים, לחצו כאן.