נעלי צעד ראשון, הן למרבה הפלא, לא הנעליים הראשונות של הילדים. לפניהן, מגיעות נעלי טרום הליכה. שני סוגים אלו, מהווים את הנעליים החשובות ביותר בחייו של ילד והן אלו שעוזרות לו ללכת בצורה טובה ויציבה.

בשל סיבה זו, ההורים, שבשלב זה עדיין בוחרים את הנעליים של הילד, צריכים לדעת כמה שיותר על הנושא (כדי לעשות זאת, לחצו כאן) ובמיוחד בשביל זה, נכתב מאמר זה. במאמר הבא, אתם תקבלו כמה עצות בנושא נעלי צעד ראשון (ונעליים בכלל) שיעזרו לכם לעשות את הקנייה הנכונה ביותר בעבור הילד שלכם. אז קחו דף ועט, כדי שתוכלו לכתוב את הנקודות החשובות. בואו נתחיל.

נעלי צעד ראשון – זמן הקנייה

כן, זה אולי יישמע מעט מוזר ואולי אפילו קצת לא הגיוני, אך ישנו זמן מסוים ביום שהוא הטוב ביותר לקניית נעליים באופן כללי, לא רק נעלי ילדים. הזמן הטוב ביותר לקניית נעליים הוא שעות אחר הצהריים או הערב.

הסיבה לכך היא שבמהלך היום, לאחר שעשינו דבר או שניים, הרגליים שלנו מעט נפוחות יותר מאשר מה שהן היו ברגע שקמנו מהמיטה. כשהולכים, עומדים או כל דבר אחר, הרגליים שלנו מתנפחות (מסיבות שונות וטבעיות) ובשל כך, נעל שתשב עלינו מעולה בבוקר, יכול מאוד להיות שתהייה לנו קצת לוחצת בשעות הערב.

לכן, חשוב מאוד לקנות נעליים רק בשעות אחר הצהריים או הערב כדי להיות בטוחים שהנעליים יהיו טובות בכל זמן במהלך היום.

הדבר כמובן חל גם על נעלי צעד ראשון. גם ילדים צריכים להיות פעילים כדי שהרגליים שלהם מעט יתנפחו ורק נעליים שנמדדו בשעות המתאימות, ישבו עליהם מעולה בכל שעות היום.

נעלי צעד ראשון
זמן הקנייה הוא חשוב ביותר

נעלי צעד ראשון – המידה

כמובן שמידת הנעל צריכה להיות מתאימה לרגלו של הילד שלכם אך חשוב מאוד להיות במעקב על מידת הנעל של הילד ולא רק כשהולכים לקנות נעליים. הסיבה לכך היא שילדים גדלים מאוד מהר והנעליים שלהם הופכות להיות קטנות באותה מהירות שבה הם גדלים ולכן יש להחליף אותם לעיתים די קרובות.

לכן, חשוב מאוד לבצע מעקב על גודל רגלו של הילד וכמובן על מידת הנעליים שלו ולמדוד את רגלו מדי פעם. זה יעזור לכם מאוד לדעת בדיוק מהי המידה המתאימה לו וכך תוכלו לחסוך זמן בבדיקת מידות שונות בחנות הנעליים.

נעלי צעד ראשון – מבחר רחב

המבחר בנעלי ילדים הוא די גדול ולכן חשוב מאוד לדעת איך הוא מתחלק. דיברנו על כך שישנם נעלי טרום הליכה שהם בעצם הנעליים הראשונות של הילד שלכם ומטרתן היא לתת לילד שלכם את הבסיס להליכה נכונה. נעליים אלו מאופיינות בגמישות שלהן ומטרה של הגמישות היא לתת לילד שלכם את מרחב התנועה הגדול ביותר שניתן כדי שהם יוכלו ללמוד באופן עצמאי ככל האפשר לשמור על יציבות ושיווי משקל כשהם הולכים.

נעלי צעד ראשון הן כבר נעליים של ממש והן לא שונות מהנעליים שאתם קונים לעצמכם. האמת היא, שישנם המון דגמים של נעליים שמיוצרות גם כנעלי צעד ראשון. בשל כך, נעליים אלו בעצם מלמדות את הילד כיצד להישאר יציב ככל האפשר כשהוא עם נעליים והן מאופיינות בכל המאפיינים של נעליים רגילות – סוליה חזקה כדי למנוע החלקה ולשמור על הרגל ככל האפשר וגם למנוע החלקה בעזרת הסוליה המחוספסת.

בנוסף לסוגי הנעליים, בתוך המרחב נכנסים גם הסוגים השונים של הנעליים. חשוב לבחור נעליים המתאימות לעונה. הכוונה היא שאין שום סיבה לקנות סנדלים בזמן שיורד בחוץ גשם ואין סיבה לקנות מגפיים כשבחוץ השמש קופחת. כשאתם עושים קנייה, קנו רק את הדברים הרלוונטיים והמתאימים.

הדבר האחרון בסעיף זה הוא המחיר. קחו בחשבון שאלו הם נעלי ילדים וכמו שכבר אמרנו, אתם תצטרכו להחליף אותם לעיתים די קרובות ולכן אין צורך להשקיע בהן יותר מדי מבחינה כספית. בנוסף, זה שהנעל יקרה לא אומר שהיא באמת טובה ואיכותית.

נעלי צעד ראשון – איך יודעים שהנעל מתאימה

זה הדבר החשוב ביותר בכל הקשור לרכישה של נעליים באופן כללי ולא רק של נעלי צעד ראשון או נעלי ילדים. במידה והנעליים לא מתאימות, מכל סיבה שהיא, פשוט אל תקנו אותן, לא משנה כמה הן יפות או כמה הן פופולריות. בנעליים, הכי חשוב שהנעל תתאים ותהייה לכם נוחה. אם הנעל לא תתאים לרגל שלכם ואתם תכניסו אותה אליה בכוח, אתם עשויים לגרום לעצמכם לנזק רציני. אם אנו מדברים על ילדים, זה עשוי לגרום לבעיות רגליים עתידיות.

ישנה דרך פשוטה לבדוק האם הנעל מתאימה לרגלו של הילד שלכם. כשהוא נועל את הנעליים, הכניסו זרת בין עקב הרגל שלו לבין החלק האחורי של הנעל. אם אתם מצליחים להכניס את המפרק הראשון של הזרת בצורה נוחה, הנעל מתאימה. אם אתם מצליחים להכניס יותר מכך בקלילות, הנעל רופפת מדי ולא מתאימה. במידה וגם את המפרק הראשון אתם לא מצליחים להכניס, הנעל לוחצת מדי ולא מתאימה גם כן.

כשרוצים לבדוק האם הנעל היא במידה מתאימה, לוחצים על האזור של בוהן הרגל כשהנעליים כבר על הרגליים. הסיבה היא כדי לבדוק את גודל המרווח שיש בין האצבעות לבין חלקה הקדמי של הנעל. גם המרווח הזה הוא חשוב. מרווח גדול מדי עשוי לגרום לנפילות מכיוון שאין אחיזה מספיק טובה בנעל ומרווח קטן מדי עשוי לגרום לכך שהנעל תלחץ על רגלו של הילד וזה עשוי לגרום לבעיות רגליים עתידיות כפי שכבר אמרנו.

הדבר האחרון מתקשר למדידת הנעליים. חשוב מאוד לתת לילד שלכם למדוד את שתי הנעליים וללכת איתם מעט. רק כך תוכלו לדעת האם הנעל באמת מתאימה והאם היא נוחה לו. יכול להיות שהנעל אכן תתאים לרגלו של הילד אך משום מה היא לא תהייה לו נוחה.

נעלי צעד ראשון – נעליים חדשות

כבר הזכרנו כמה פעמים את העובדה שילדים גדלים יחסית מהר ויש לקנות להם נעליים לעיתים די קרובות. אך כשמדברים על ילדים, כולנו יודעים שלפעמים הם בעצמם לא יודעים מה קורה איתם ולפעמים גם לא כל כך משתפים בהרגשותיהם. לכן, ישנם כמה סימנים שאתם יכולים לקלוט שאם הם מופיעים, אתם צריכים לקחת את הילד לחנות הנעליים כדי לקנות לו זוג חדש.

הסימן הראשון הוא כזה הנראה לעין מאוד. במידה ואתם רואים שיש על הרגל של הילד שלכם סימנים אדומים, יכול מאוד להיות שהנעליים לוחצות לו, מה שאומר שהן כבר קטנות והוא זקוק לנעליים חדשות. בנוסף, אם אתם רואים שהוא מתאמץ לנעול אותם או עושה פרצופים של כאב כשהוא נועל את הנעליים, יכול להיות שהסיפור דומה ויש לקנות נעליים חדשות.

הסימן הבא והברור ביותר הוא שהילד אומר לכם שהנעליים כבר לא נוחות לו. הילד יודע הכי טוב מה הוא מרגיש ואם הוא אומר לכם שהנעליים לא נוחות, הוא ככל הנראה לא אומר זאת סתם וכדאי לקחת אותו לקנות נעליים חדשות.

נעלי צעד ראשון
קנו להם את הנעליים המתאימות

עכשיו אתם יודעים איך לבחור נעליים לילדים שלכם בצורה נכונה ובלי לבזבז יותר מדי זמן בחנויות הנעליים. שימו לב שאתם עוברים על כל הסעיפים החשובים בבחירת נעליים חדשות – התאמה ונוחות ושאתם שמים לב שאתם אכן קונים לילד שלכם את הנעליים הנכונות ביותר עבורו.