נעלי ילדים ללא עור הן נעליים המיוצרות מעור מלאכותי. עור זה עשוי מחומרים שונים כמו פלסטיק, חומרים סינטטיים ואפילו צמיגים. המציאות היא שלבגדי עור שמקורם בבעלי חיים יש השפעות הרסניות לא רק על בעלי חיים אלא גם על אנשים ועל הסביבה שלנו.

אנו לא מנסים להפוך אתכם לטבעונים או משהו. כל אחד רשאי לחיות איך שהוא רואה לנכון. אבל, אם אפשר לעזור, אפילו קצת, מבלי להתפשר על איכות או נוחות, למה לא לעשות את זה? כבר מספר שנים עולה הטענה בקרב אנשים מביני עניין שדי בקרוב, פריטי הלבוש העשויים עור יעזבו את הארון שלנו ואת מקומם ייתפסו מוצרים העשויים עור מלאכותי. הנה 5 סיבות למה זה הולך לקרות.

כוח העבודה

לעתים קרובות מאמינים כי תעשיית העור היא פשוט תוצר לוואי של תעשיית הבשר למרות שבפועל, זהו עסק עצמאי וגדול משלו. בעסק זה, מעורבים הרבה אנשים במטרה להפוך עורות לכאלו שאפשר להשתמש בהם לאופנה. עובדים אלה, חלקם ילדים, חשופים לתנאי עבודה ירודים וכימיקלים רעילים. כימיקלים אלו לא רק מזהמים את המים, אלא גם מקטינים משמעותית את תוחלת החיים של העובדים.

למרבה המזל, הפופולריות והשימוש של עור טבעוני נמצא בעלייה ועתיד כאמור, להחליף את העור שבו משתמשים כיום. חומרים חדשניים עומדים להיכנס לשוק ותפוס את מרכז הבמה. חומרים אלו הם אורגניים ברובם והעיבוד שלהם לא מסכן את העובדים והסביבה כמו עיבוד העורות. ככה יהיה אפשר לייצר מכנסיים, תיקים וגם נעלי ילדים ללא עור כלל.

נעלי ילדים ללא עור
כשמייצרים נעליים אין סיבה להיראות ככה

איכות ואכזריות הם לא שילוב טוב

המציאות העצובה היא שאם תעשיית העורות תמשיך בקצב המסחרר שבה היא עובדת, בשנת 2025 (לא עוד הרבה זמן בכלל!) כ -430 מיליון פרות יצטרכו למות כדי למלא את הדרישה לתיקים, ארנקים ונעליים העשויים עור. בנוסף, עור בעלי חיים לא מגיע רק מפרות. למעשה, עושים שימוש גם בעור של כלבים וחתולים. לעולם איננו יכולים לדעת בוודאות את מקורותיו המדויקים של העור שאנו לובשים.

בניגוד לעור רגיל, עור טבעוני מציע פתרונות ללא אכזריות לכל פרטי הלבוש והאקססוריז, החל ממגפיים ללא עור, נעלי ילדים ללא עור ועד חגורות ללא עור. הוא עמיד במים, מרגיש טוב על הגוף ויכול לעמוד במבחן הזמן. עם מוצרים טבעוניים, כל הבדים מיוצרים ללא מוצרים מן החי. ממש כמו שזה צריך להיות.

ידידותי יותר לסביבה

בעידן זה קשה להתעלם מהאתגרים הסביבתיים העומדים בפנינו – מחסור במים, התפרקות חומרים איטית וכמובן, התחממות גלובלית. בשנים האחרונות במיוחד, עם המחאות השונות שקמו ברחבי העולם, המודעות לנושא איכות הסביבה עלתה משמעותית.

תעשיית העור צורכת כמויות גדולות מאוד של מזון, מים ודלקים טבעיים – כולם משאבים שהולכים ומתמעטים.

גם בחומרים סינתטיים לא תמיד הסיפור "ירוק". למרבה הצער, כמה אלטרנטיבות לעור הן עדיין מסוכנות לבני אדם. בסוגים מסוימים עדיין משתמשים בחומרים כימיים שמזיקים לסביבה ולמי שעובד איתם. אולי הילד שלכם ינעל נעלי ילדים ללא עור אבל הייצור מסכן את המייצר. זה פשוט לא שווה את זה. כדאי לבדוק שהחומר ממנו עשוי פריט הלבוש יוצר באופן בטוח וידידותי ככל האפשר.

למרבה המזל, רוב התחליפים הטבעוניים לעור מיוצרים באמצעות חומרים "ירוקים" ולכן, בכך שאתם קונים בגדים העשויים עור טבעוני, אתם בעצם משקיעים בעתיד ורוד יותר עבורם ועבור הדורות אחריכם שככל הנראה ינעלו נעלי ילדים ללא עור שיוצרו באופן שלא מזיק לסביבה.

נעלי ילדים ללא עור
עור מלאכותי הוא ידידותי יותר לסביבה

כולם יכולים למצוא משהו מתאים

הרבה חושבים שמוצרים מתחליפי עור הם לא איכותיים, לא יפים והמגוון שלהם קטן מאוד. תנו לנו לחדש לכם – אנחנו בטוחים שיש לכם בארון בגדים ונעליים שעשויים מעור טבעוני או מתחליפי עור ירוקים מבלי שאתם יודעים בכלל.

אפשר למצוא כל כך הרבה נעליים, מעילים, תיקים, חגורות ועוד המון אביזרי אופנה שעשויים מעור מלאכותי. אפילו מותגים גדולים משתמשים בתחליפי עור בחלק גדול מהמוצרים שלהם ועוזרים לשמור על הסביבה.

מחיר

כשאתם רואים את תג המחיר על נעליים מסוימות אתם משלמים על הרבה יותר מרק על זוג הנעליים. לפני כמה שנים, סרט דוקומנטרי הציג לעולם את המחיר האמיתי והכואב של תעשיית האופנה. רוב העובדים מקבלים שכר של 3 דולרים ליום עבודה, עובדים צריכים להתנתק ממשפחתם כיוון שהם לא יכולים להרשות לעצמם לגור יחד, 250 אלף חקלאים המגדלים כותנה התאבדו בהודו רק ב-15 השנה האחרונות.

אז נכון, תמיד יהיה מחיר. תמיד יהיה מי שיכין את החומרים, תמיד יהיה מי שיזיע. השאלה היא האם אתם מעדיפים שהם יכינו את החומרים תוך נשימת אוויר נקי או אוויר רעיל עם כימיקלים? האם אתם מעדיפים ללבוש עור שהכנתו הורסת חיים או כזה שלא? זו בחירה שלכם, אנחנו רק מציגים את העובדות.

בנוסף, המחיר של תחליפי העור לא גבוה יותר מזה של העור הרגיל. כך שאתם לא צריכים לשלם יותר כדי לשמור על הסביבה. אז למה לא לעשות זאת? במקום לקנות חגורה מעור, קנו חגורה מחומר דמוי עור, במקום לקנות תיק מעור, קנו תיק מחומר דמוי עור, במקום לקנות לילדים שלכם נעליים מעור, קנו להם נעלי ילדים ללא עור.

נעלי ילדים ללא עור
זהו לא המחיר היחיד לתעשיית העור

תחליפי העור שמאפשרים לייצר תיקים, מעילים וגם נעלי ילדים ללא עור, הם הכוח העולה בעולם האופנה. התקווה היא לעבור לשימוש מלא בעור מלאכותי ולמנוע את הפגיעה בבעלי החיים, בסביבה ובאנשים.

אחרי שלמדתם על היתרונות של עור מלאכותי ושהם גם הסיבות שבגללן הוא ישתלט על ייצור הבגדים, אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת בעניין. אם תתחילו עכשיו לקנות בגדים מעור מלאכותי, אתם יכולים לקבוע איזשהו טרנד אופנה חדש. ובינינו, מי לא רוצה לקבוע את צו האופנה?

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא נעלי ילדים ללא עור

האם כל מה שנקרא נעלי ילדים ללא עור נחשב כנעליים טבעוניות?

לא. הסיבה היא שיכול להיות ששאר החומרים המרכיבים את הנעל הם לא טבעוניים. יש לבדוק את העניין במידה וזה חשוב לכם.

האם יש מוצרים ללא עור של נייק?

התשובה היא כן. נייק הוא אחד המותגים שמנסה לעזור בנושא וצמצם משמעותית את השימוש שלו בעור ועבר לתחליפי עור. תוכלו למצוא נעלי ילדים ללא עור של נייק במדפי החנויות.

ממה עשויים תחליפי העור?

תחליפי העור מיוצרים מחומרים שונים כמו פלסטיק ממוחזר, שעם, שאריות ירקות ופירות (כמו למשל עלים של אננס) ועוד.