כיסא אוכל לתינוק מלווה את הילד שלכם במשך כמה שנים. יש כמה סוגים שונים של כיסאות את המוכר ביותר הוא הכיסא הגבוה. כיסאות אלו בשלב מסוים נותנים לילד הרגשה שהוא קצת שונה מכולם והוא רוצה לעבור לכיסא רגיל. אך מתי עושים זאת? מהם הסימנים לכך ואיך עושים את זה בצורה נכונה?

כיסא אוכל לתינוק – מתי לוותר עליו

איך יודעים שהילד שלכם מוכן לעבור לכיסא של גדולים ואפשר להיפטר מכיסא האוכל הגבוה שלו? לפי הסימנים הבאים:

  1. כשהכיסא כבר לא מתאים – מן הסתם, זה סימן ברור. הכוונה בלא מתאים היא שאם הילד שלכם כבר די גדול, הכיסא מגביל אותו והוא מצליח לעלות על כל הכיסאות בבית בלי כל בעיה, הוא ככל הנראה מוכן לעבור לכיסא רגיל. בנוסף, אם הוא פשוט לא רוצה להיכנס לכיסא והוא מתחיל לבכות, להתעצבן ועושה הכל רק כדי לא להתיישב עליו, אל תלחצו, כנראה זה כבר לא מתאים.
  1. הילד מבין הוראות – אם הילד שלכם הגיע לשלב בחייו שהוא מצליח למלא את ההוראות שלכם, אין שום סיבה שהוא יישב בכיסא גבוה שמגביל אותו. אחת הסיבות לשימוש בכיסא גבוה הוא כדי שהילד לא ינסה לקפוץ למטה בשל כל סיבה שהיא. הכיסא מחזיק אותו וסוג של מכריח אותו לשבת לאכול. במידה והילד שלכם כבר ממלא את ההוראות שלכם ואתם בטוחים שאין שום סיבה שהוא ינסה לקפוץ מטה או יברח מהשולחן, אתם מוזמנים להעביר אותו לכיסא רגיל.
  2. כשהם מצליחים להימלט – כמו שאמרנו, אחת ממטרותיו של הכיסא הגבוהה היא למנוע מהילד שלכם לקום מהשולחן בזמן שכל המשפחה יושבת לאכול. במידה והוא מצליח לשחרר את החגורות באופן עצמי וגם לרדת ממנו באופן עצמאי, הכיסא כבר לא ממלא את מטרתו ויש צורך בפתרון אחר.
  3. הוא רוצה להיות כמוכם – בשלב מסוים, הילד שלכם יבין שהוא קצת שונה. הוא רואה אתכם ואת האחים שלו (במידה ויש) יושבים על כיסאות רגילים סביב השולחן והוא יושב על כיסא אחר והוא שונה מכולם. הוא רוצה להיות כמוכם וכמו האחים שלו. יכול מאוד להיות שגם בגן הוא עדיין יושב על כיסא גבוה בזמן ששאר הילדים יושבים על כיסאות נמוכים. בעצם הרצון לחקות אתכם, הוא יעשה הכל כדי לקבל את ה"כבוד" לשבת בכיסא רגיל וימלא את ההוראות שלכם.
כיסא אוכל לתינוק
בשלב מסוים, הילד שלכם כבר לא יצטרך אותו

כיסא אוכל לתינוק – המעבר לכיסא רגיל

המעבר לכיסא רגיל הוא לא פשוט ויש דרך לעשות אותו. הסוד הוא לעשות את המעבר בהדרגתיות. התחילו לאט, תנו לו לאכול על כיסא רגיל רק כשהוא אוכל דברים פשוטים כמו מעדן או חטיף. בארוחות הגדולות הוא עדיין ישב בכיסא הגבוה ולאט לאט תעבירו אותו לכיסא הרגיל באופן קבוע.

כיסא אוכל לתינוק
בשלב מסוים היא תוכל לאכול לבד

כיסא ילדים אחר הוא גם דרך מצוינת להעביר בהדרגתיות את הילד שלכם לכיסא רגיל. רכשו כיסא ילדים שמתלבש ישירות על הכיסא הרגיל שלכם. בכיסא זה יש רצועות קשירה גם כן ומגש במידה וצריך אך גם אפשר לפרק אותו בקלות ולתת לילד שלכם לשבת ליד השולחן. זה שינוי בשבילו ומבחינתכם הוא עדיין בטוח בכיסא כזה. במידה ויש לכם כיסאות בר בשולחן המטבח ואתם מפחדים להעביר את הילד שלכם לכיסא כזה, יש שתי אפשרויות: או שתקנו שולחן חדש (פתרון קצת יקר ובעייתי) או שתוכלו לקנות לו שולחן ילדים במיוחד בשבילו עם כיסאות תואמים. במידה והחלטתם לקנות לו שולחן ילדים משלו, הראו לו שזה כיף בכך שתזמינו את כל החברים שלו לסוג של ארוחת ערב ושכולם ישבו סביב השולחן הזה.

דבר חשוב הוא לעשות מזה סיפור. ברגע שהעברתם את הילד שלכם לכיסא רגיל ושונה, הפכו את זה לדבר הכי גדול שקרה. כנסו את כל המשפחה, שבו יחד לשולחן והכלילו אותו בשיחה המשפחתית. אם כולם משתפים את המשפחה ביום שעבר עליהם, תנו לו גם לשתף ולספר חוויות.

כיסא אוכל לתינוק
שימו לב מתי אפשר לעבור לכיסא רגיל

מעבר מכיסא ילדים לכיסא רגיל הוא שינוי חיובי וגדול בעבור הילד אך קצת מלחיץ בעבור ההורים. אל דאגה, כל עוד הוא אכן מוכן למעבר הזה ואתם עושים זאת בהדרגתיות ובבטיחות, הכל יהיה בסדר והחשש ייעלם מהר כלא היה.

רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא שלבי התפתחות? לחצו כאן.

שאלות נפוצות

כיסא אוכל לתינוק – באיזה גיל אפשר לוותר על הכיסא לתינוק?

אין גיל מסוים שבו אפשר להעביר את הילד שלכם לכיסא רגיל. השאלה היא האם הוא מוכן לכיסא רגיל. הכל זה עניין של מוכנות מבחינתו וניסיונות מבחינתכם.

כיסא אוכל לתינוק – מהן הדרכים לבצע את המעבר?

אין דרך אחת מסוימת אך לא משנה באיזו דרך בחרתם, חשוב שזה יהיה בהדרגה כדי להרגיל אותו לישיבה בכיסא רגיל. בפעמים הראשונות אתם תצטרכו לשבת לידו ולראות שהכל עובר כשורה.

כיסא אוכל לתינוק – באיזה גיל מתחילים צריך להושיב את התיוק בכיסא אוכל מיוחד?

כשהילד שלכם מתחיל לאכול אוכל מוצק, רצוי שהוא יעשה את זה בכיסא אוכל מיוחד. ככה תוכלו להשגיח עליו בצורה טובה וגם יהיה לו מגש שעליו הוא יוכל לאכול.