הנעליים הראשונות של הילד הן קטנות, חמודות ומיוחדות. הן אלה שתתלו על האגזוז או על המראה הפנימית של הרכב (אם אתם בעניין של זה) והן אלה שאתם תיזכרו בהן בנחת. משום מה, ישנם אנשים שמוכנים לוותר על כל זה בטענה שהן פשוט מיותרות ואפשר ישירות לקפוץ עם הילד לשלב הבא, לחכות שהוא יגיע לגיל המתאים לנעלי צעד ראשון ורק אז לקנות לו את הנעליים הראשונות.

נעלי טרום הליכה, שהן הנעליים הראשונות של הילד, הן ממש לא מיותרות והן אפילו חשובות ביותר. במאמר הבא, נסביר מהי החשיבות של נעליים אלו וננסה להפריך את הטענות של אותם אנשים ובנוסף, נציג בפניכם דגשים לבחירה נכונה של נעליים לילדים שלכם.

הנעליים הראשונות של הילד – מתי קונים נעליים לילד?

בערל בגיל שנה, אולי קצת לפני או אחרי, הילד שלכם יעשה את צעדיו הראשונים. צעדים אלה הם מיוחדים וכדאי לכם לנסות ולתעד אותם כדי שתוכלו לשלוף את התיעוד כשהוא יהיה כבר יותר גדול ותרצו קצת להתרפק על הזיכרונות היפים. למרות זאת, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לקנות נעליים כשהילד הגיע לגיל זה או כשהוא התחיל ללכת. האמת היא, עדיף לדחות את הקנייה כמה שיותר. הסיבה לכך היא שמומלץ מאוד לילדים ללכת יחפים (נרחיב על זה בהמשך) ולכן, לפחות עד שהוא הולך יציב ובאופן עצמאי במשך מספר שבועות, אין שום סיבה לקנות לו נעליים.

הנעליים הראשונות של הילד – החשיבות שלהן

נעלי טרום הליכה, שהן בעצם הנעליים הראשונות שקונים לילד, הן נעליים בעלות חשיבות רבה. למרות זאת, הורים רבים טוענים שאין בהן צורך מכיוון שאת כל מה שנעליים אלו נותנות, ניתן להשיג בדרך אחרת.

נעלי טרום הליכה, הן יותר מנעליים, הן שילוב מיוחד של נעליים וגרביים, מה שמעניק לילד שלכם יתרון כפול. נעליים אלו שומרות על הרגליים שלו מפני לכלוך וחתכים, שזהו הייעוד הבסיסי של נעליים באופן כללי ובנוסף, הן מעניקות את הרכות והגמישות של גרביים. בנוסף לכך, הן מונעות החלקה, מה שעוזר מאוד כשהילד עוד רק לומד ללכת.

נעליים אלו, הן רכות וגמישות במטרה לתת לילד את מלוא טווח התנועה כדי שהוא יוכל להתרגל להליכה. האפקט שלהן הוא שאיתן, הילד מרגיש כאילו הוא הולך יחף אך עם הבטיחות שנעליים מעניקות. כך, הילד יכול לחוש את השוני בין הקרקע עליה הוא דורך. הוא מבחין בהבדל בין הליכה על רצפת הבית לבין הליכה על חול למשל.

לכן, חשוב מאוד לרכוש נעלי טרום הליכה כשמגיע הרגע הנכון בעבור הילד שלכם.

הנעליים הראשונות של הילד

הנעליים הראשונות של הילד – למה זה טוב ללכת בלי נעליים

הליכה יחפה היא הטובה ביותר, לא רק לתינוקות הלומדים ללכת אלא בכלל. כשהולכים יחפים, משתמשים יותר בשרירים שלנו ופחות נעזרים בעזרים אחרים שזה מה שנעליים עושות. הנעליים עוזרות בצורה כזו או אחרת לאזן את עצמך וכשאנחנו יחפים, אז הגוף שלנו צריך לעשות זאת בעצמו. כך, הגוף שלנו לומד איך לעשות זאת באופן עצמאי.

זה החלק הקשה בללמוד ללכת, האיזון ולא לעשות את הצעדים. לכן, כשהתינוק שלכם יחף, הוא ילמד ללכת טוב יותר ומהר יותר מאשר אם הוא יהיה עם נעליים. הנעליים נחוצות יותר כשיוצאים מהבית. אם אתם יוצאים לגן המשחקים או לטיול כלשהו, אתם לא תרצו שהילד שלכם ילך יחף על החול, הדשא או האבנים ולכן הוא זקוק לנעליים.

הנעליים הראשונות של הילד – איך בוחרים נעליים בצורה נכונה

כשבוחרים נעלי ילדים, ישנם כמה מאפיינים שצריכים להיות בראש מעייניכם והם התאמה, נוחות, הידוק והחומר ממנו עשויה הנעל. כמובן שמיד נעבור על כל אחד ואחד מהם ונסביר מה צריך לבדוק.

התאמה – זהו הדבר החשוב ביותר ולא סתם בחרנו להסביר עליו ראשון. הנעליים חייבות להתאים לרגליים של הילד שלכם בצורה מושלמת. הנעל צריכה להתאים מבחינת המידה, לשבת טוב על הרגל ולא חלקית, לתפוס היטב את העקב כדי שהנעל לא תיפול ורק במידה וכל זה מתקיים, אפשר להמשיך לחלק הבא.

נעליים שלא מתאימות במידה, בין אם הן קטנות מדי ובין אם הן גדולות מדי, עלולות לפגוע בהתפתחות הילד ובגדילה של הרגל. אם הנעל קטנה מדי, היא לוחצת על הרגל של הילד, מה שעלול לגרום לבעיות פיזיות. בנוסף, אין לרגל מקום לגדול ולהתפתח והיא נעצרת. אם הנעל גדולה מדי, זה משאיר פתח לנפילות כיוון שהאחיזה של הרגל בנעל היא לא טובה מספיק. בנוסף, נעליים גדולות מכריחות את הילד לכווץ את האצבעות שלו כדי להשיג תפיסה טובה יותר וזה עשוי לעכב את הגדילה של הרגל.

נוחות – יכול להיות שנעל מתאימה בול לרגל של הילד שלכם וכל הדברים שדיברנו עליהם בסעיף התאמה אכן מתקיימים אך אם הנעליים לא נוחות לילד, פשוט אל תקנו אותן. הנעליים חייבות להיות נוחות מכיוון שאם הן לא יהיו נוחות עבורו, הוא לא יהיה מוכן לנעול אותן וזה מובן לגמרי. כדי לראות שהנעליים נוחות לו (וגם מתאימות), מדדו לו את שתי הנעליים ותנו לו להיות איתן קצת וגם ללכת איתן.

הידוק – הידוק הנעל בצורה נכונה יכול לעזור למנוע פציעות. ילדים אוהבים להתרוצץ ממקום למקום ויותר קשה לשמור אותם בטווח הראייה שלכם לאחר שהם התחילו ללכת. נעליים עם הידוק טוב, שומרים על הרגליים שלהם מהודקות ושומרות על הרגליים שלהם בתוך הנעליים. בנוסף, אם הילד שלכם נוטה להוריד את הנעליים שלו, נעליים עם הידוק טוב ובמיוחד, נעליים עם הידוק כפול (נעליים שיש להן גם שרוכים וגם סקוטש למשל), יהפכו את הורדת הנעליים למאבק של ממש עבור הילד.

חומר הנעל – החומר שממנו הנעל עשויה צריך להיות קל, נושם וגמיש. הסיבה לכך היא שהרגליים של תינוקות וילדים, מזיעות יותר מאשר של מבוגרים וכדי לשמור עליהן, צריך לאוורר אותן. בסנו, חומר קל וגמיש יעזור לילד לקבל טווח תנועה מלא ומבלי קושי.

הנעליים הראשונות של הילד

הנעליים הראשונות של הילד הן מיוחדות ואסור לקחת אותן ממנו. אלו הן נעליים שזוכרים לכל החיים והיתרונות שלהם הם חשובים. תנו לילד שלכם הרבה זמן להיות יחף אך כשאתם יוצאים מהבית, אל תשכחו לנעול לו את הנעליים. שימו לב לדגשים שדיברנו עליהם ובצעו רכישה מושכלת וחכמה.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על נעליים לילדים ונעלי צעד ראשון, לחצו כאן.