תנועה והתעמלות במהלך הריון הם חשובים מאוד כדי לעבור את ההיריון בצורה קלה ובריאה יותר ולכן, אין שום סיבה שבזמן ההיריון, תשבו או תשכבו כל היום בבטלה. כדי לעבור את ההיריון בצורה קלה ובריאה יותר, יש צורך ואך חובה לשלב תנועה והתעמלות ביום יום שלכן. קודם כל, התעמלות הוכחה מדעית כבריאה וכזו המשנה את מצב הרוח לטובה ואם אתן תהיו שמחות, העובר שלכן יהיה שמח.

בנוסף לכך, להתעמלות יש כמה יתרונות משמעותיים למהלך ההיריון וגם ללידה עצמה. במאמר הבא, אנו נציג בפניכם כמה מהיתרונות הללו ונסביר למה תנועה והתעמלות במהלך ההיריון הם חשובים כל כך.

תנועה והתעמלות במהלך הריון – הדברים שיהפכו את ההיריון למאושר יותר

חשיבה חיובית, תמיכה טובה, פעילות גופנית, תזונה טובה ונשימה נכונה יעזרו לכן להיכנס להריון בריא ומאושר. הדבר החשוב ביותר לאישה בהריון הוא להישאר מאושרת ובריאה וללדת תינוק בריא יותר וכדי לעשות זאת, יש לנהל מערכות יחסים תומכות וחיוביות. מערכות היחסים האלה כוללות את הבעל, שאר הילדים (אם יש), ההורים והמשפחה.

תנועה והתעמלות במהלך הריון

תנועה והתעמלות במהלך הריון – למה זה כל כך חשוב?

הדרך הטובה ביותר לעבור הריון בריא וללדת תינוק בריא, היא לזוז! תנועה היא הדרך הטובה ביותר למניעת דלקות הנגרמות במהלך ההיריון, דבר המסייע לכן להעביר גנים טובים ובריאים יותר לעובר. התנועה גם עוזרת לכן להוציא רעלים מהגוף דרך הזעה, לשפר את בריאות הנפש ושומרת עליכן חזקות לקראת הלידה.

כדי לנוע טוב, יש ללמוד איך לנשום טוב ונכון! נשימה היא היסוד של הכל. ידעתן שכמעט לכל הנשים ההרות, יש בעיות נשימה כאל ואחרות? החדשות הטובות הן שאפשר לפתור אותן באמצעות תרגילי נשימה. תרגילי נשימה הוכחו ככאלה המפחיתים משמעותית את בעיות הנשימה והופכות את ההיריון לקל יותר.

תנועה והתעמלות במהלך הריון – האם התרגילים טובים לתינוק?

בהחלט! מכיוון שפעילות גופנית היא הדרך הטובה ביותר להפחתת דלקות בגוף, יש יותר סיכוי שתעבירו גנים טובים לתינוק שלכן. כמו כן, הוכח שכאשר נשים התעמלו במהלך ההיריון, ועשו לפחות 30 דקות הליכה ביום, מוחו של התינוק שלהן היה מפותח יותר מבחינה נוירופלסטית.

הדבר היחיד שיש להימנע ממנו הוא ספורט אתגרי וספורט בעצימות גבוהה שכן הם משפיעים לרעה ויכולים להעלות את חום גופכן בצורה דרסטית. הביצוע של תנועה והתעמלות, צריך להיות מתון ומפוקח. נשים צריכות להיות במעקב על ידי רופא הנשים שלהן ולהתאמן רק אם הן קיבלו אישור לכך.  

תנועה והתעמלות במהלך הריון – דוגמאות לאימון בטוח

הליכה למשך 30 דקות ויותר ביום, רצוי בטבע, רכיבה על אופניים היא פעילות נהדרת במיוחד אם אתן מפתחות סוכרת הריון. ריקוד הוא פנטסטי וממנו מקבלים כמה יתרונות: תנועה, מדיטציה ומוסיקה! תרגילי חיזוק לשרירי הישבן, שרירי הליבה, רצפת אגן, השרירים המייצבים של עצם כף הרגל וחיזוק הרגליים באופן כללי.

תנועה והתעמלות במהלך הריון

כפי שראיתן, התעמלות במהלך הריון, היא לא רק בשבילכן אלא גם בשביל הילד שלכן. לכן, חשוב מאוד לעשות התעמלות באופן יומיומי. חשוב מאוד שההתעלות לא תהייה אינטנסיבית מדי ותהייה בסביבה מבוקרת ורק כאשר קיבלתן אישור לכך מרופא הנשים שלכן. נפש בריאה בגוף בריא הוא כנראה המשפט הנדוש ביותר להגיד עכשיו אז אנו נגיד משפט אחר "עובר בריא, בגוף בריא". אם אתן לא עושות את זה בשביל עצמכן (מה שדווקא מאוד כדאי לכן), עשו את זה בשבילו. זה יהיה הצעד הראשון שלכן באימהות ובכך שאתן עושות הכל כדי שיהיה לו טוב.

שאלות נפוצות

תנועה והתעמלות במהלך הריון – מהו היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון?

היתרון הגדול ביותר של התעמלות במהלך הריון הוא חיזוק הגוף. גוף חזק יותר יעזור לכן לעבור את ההיריון בצורה בריאה וקלה יותר. בנוסף, התעמלות מונעת דלקות המתפתחות במהלך ההיריון מה שעוזר להעברת הגנים החיובים יותר אל העובר.

תנועה והתעמלות במהלך הריון – מהי ההתעמלות הטובה ביותר במהלך הריון?

אין כזה דבר התעמלות טובה אלא לא טובה (ספורט אתגרי ואינטנסיבי) אך לריקוד יש יתרון משולש – תנועה, מדיטציה ומוסיקה.

תנועה והתעמלות במהלך הריון – כמה זמן צריך להיות כל אימון?

קודם כל, זה שאתן בכלל מתאמנות זה מעולה. לתוצאות מיטביות, יש לבצע אימון יומי של חצי שעה לפחות. האימון יכול להיות מדיטציה, הליכה, רכיבה על אופניים או כל התעמלות אחרת שאתן אוהבות. שימו לב שאתן מקבלות אישור מרופא הנשים שלכן והתייעצו איתו/איתה לגבי סוג האימון הנכון בשבילכן.