סנדלים ללא עור הפכו להיות מוצר צריכה פופולרי. הסיבות לכך הן רבות וכוללות את העובדה שיותר ויותר אנשים מאמצים את הטבעונות אל חיקם והעובדה שהנושא הסביבתי נכנסת למודעות עוזרת גם כן.

בשל כך, חשוב מאוד לדעת איך לבחור אותן בצורה נכונה. במיוחד בשביל זה כתבנו לכם את המדריך הקצר לבחירה נכונה של סנדלים ללא עור.

תמיכה נכונה שווה נוחות

שני הדברים החשובים ביותר בסנדלים ללא עור (ובעצם בכל נעל שהיא) הם תמיכה ונוחות והם קשורים האחד בשני. הכוונה היא שסנדל או נעל בלי תמיכה מתאימה פשוט לא יהיו לכם נוחים ועלולים אפילו לגרום לכאב. זה פשוט בזבוז של כסף על סנדלים שלא תנעלו יותר.

תמיכה לא נכונה יכולה בנוסף לגרום ליציבה לא נכונה שעלולה להוביל לכאבים במקומות נוספים בגוף כמו גם או צוואר. לכן, חשוב מאוד שהסנדלים שאתם בוחרים יהיו בעלי תמיכה לקשת הרגל. בגלל המודעות הגבוהה לכך שהתמיכה חשובה, רוב המבחר של הסנדלים ללא עור מציעים תמיכה מעולה לרגליים.

מאפיין נוסף שיכול להוסיף לתמיכה הוא סוליה רכה. סוליה רכה מפחיתה את הלחץ מהרגל וחשובה מאוד לכאלה העומדים הרבה על הרגליים. כדי להבטיח תמיכה טובה, ניתן לרכוש סנדלים ללא עור שיוצרו משעם. שעם הוא חומר אלסטי וסופג התומך ברגל בצורה מיטבית.

סנדלים ללא עור
התמיכה הנכונה משנה הכל

המידה שלכם – לא בטוח מתאימה

לכולנו זה קרה – אנחנו מגיעים לחנות הנעליים ואנחנו יודעים בדיוק איזה דגם אנו רוצים לקנות. אנחנו נכנסים, לוקחים את הדגם המבוקש במידה המתאימה לנו וחוזרים הביתה. בבית אנו נועלים את הסנדלים ללא עור החדשים שלנו ורואים שהם קטנים לנו. איך זה יכול להיות? הרי לקחנו את המידה המתאימה.

אם לא ידעתם עד עכשיו אז קבלו עובדה מעניינת וחשובה – מידת הנעליים שלכם משתנה בין מותג למותג. יכול להיות שבמותג X המידה שלכם תהייה 40 אבל במותג Y המידה הזו לא תתאים לכם.

הסיבה לכך היא שאומנם יש יחידות מידה מוסכמות אוניברסליות אך תהליך הייצור והחומרים בהם משתמשים בייצור גורמים לשינוי האפשרי הזה. אז מה עושים? פשוט מודדים את הנעליים או הסנדלים ללא עור שאתם רוצים לפני שקונים אותם. במידה וקניתם און ליין – בדקו לפני הקנייה מהי עמדת החנות בנוגע להחזרת והחלפת מוצרים.

סנדלים ללא עור
וודאו שהמידה אכן מתאימה

עובי הסוליה הוא חשוב

כבר דיברנו על כמה התמיכה חשובה אבל עובי הסוליה חשוב גם כן. עובי הסוליה של סנדלים ללא עור (ושל סנדלים ונעליים באופן כללי), עוזר לתמיכה של הרגל ועובי סוליה שונה מתאים לפעילות שונה.

למשל, אם אתם מחפשים סנדלים ללא עור המתאימים לטיולים, אתם צריכים לחפש סנדלים ללא עור בעלי סוליה עבה וגמישה. הסיבה היא שסוליה כזו מתאימה יותר לסוגי השטח השונים שמטיילים הולכים בהם.

אם אתם מחפשים סנדלים ללא עור המתאימים יותר ליום יום, אפשר לחפש סנדלים עם סוליה דקה יותר אך כזאת המספקת תמיכה טובה בקרקע כדי למנוע פציעות.

גובה העקב הוא קריטי

סעיף זה בעיקר מתקשר לנשים שבינינו. נעלי עקב הן בחירה אופנתית נטו. אין להן שום יתרון בריאותי. להפך, הן מסוכנות לבריאות הרגליים שלכן.

התנוחה הנטויה מטה שבה הרגל שלכן נמצאת כאשר אתן נועלות נעלי עקב היא לא טבעית. נעלי עקב הן לא יציבות ואפילו הדבר הכי קטן יכול לגרום לכן לפציעה. בין אם זה עיקום של הקרסול או נפילה – הסיכוי שזה יקרה הוא די גבוה.

לכן, כדאי לעבור לסנדלים ללא עור בעלי פלטפורמה נמוכה יותר. ככה אתן לא מתפשרות על הפן האופנתי ולא על העוד כמה סנטימטרים שנעל העקב מוסיפה לכן.

סנדלים ללא עור
אם אפשר – וותרו על העקבים

אורך הרצועה וההתאמה שלה לרגל

ישנן סוגים שונים של רצועות – יש רצועות לקרסול, יש רצועות היושבות ממש על הרגל, יש רצועות שנכרכות סביב הקרסול וקצת מעליו ועוד ועוד. אך האם ידעתם שסוג הרצועה יכול להעיד על שינוי במידה?

יכול מאוד להיות שבסנדלים ללא עור בעלי רצועה היושבת על הרגל אתם תהיו זקוקים למידה שונה מאשר זו שתזדקקו לה בסנדלים ללא עור עם רצועות לקרסול. לכן, אנו חוזרים מספר סעיפים לאחור ומזכירים לכם – מדדו את הסנדל לפני הקנייה!

איך למדוד נכון

אחרי שדיברנו על זה כמה פעמים, צריך להסביר איך עושים את זה נכון. אמרנו שמידת הנעל משתנה בין המותגים והדגמים השונים ונעילת נעליים במידה לא מתאימה יכולה לגרום לאי נוחות ואף לכאב. הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לדעת איך למדוד סנדלים ללא עור בצורה נכונה:

  1. מדדו אותם יחפים – זה נשמע הכי ברור אך יש המון אנשים שמודדים סנדלים עם גרביים וזה נותן אינדיקציה לא נכונה
  2. תנסו ללכת איתם קצת – הסיבה היא שכך תוכלו לדעת באמת האם יהיה לכם קל להתרגל אליהן או שזה ייקח זמן. יש חומרים מסוימים שלוקח יותר זמן להתרגל אליהם ויכולים לגרום לאי נוחות ואף לפצעים ברגליים. אם אתם מרגישים שיהיה לכם קשה להתרגל לסנדלים שאתם מודדים, הם כנראה לא מתאימים לכם
  3. בדקו שהרגל שלכם יושבת בדיוק בתוך הנעל – אם הבוהן או העקב שלכם בולטים החוצה, המידה פשוט קטנה מדי ויש לקחת מידה גדולה יותר. אל תתפשרו על כך רק כי אתם צריכים סנדלים חדשות. עדיף לחכות עוד קצת מאשר לקנות ושהן לא יתאימו יותר להליכה לאחר כמה חודשים (לפעמים אפילו פחות)
  4. במהלך הליכה הרגליים שלנו קצת מתנפחות, זה טבעי ורגיל לגמרי. שימו לב לא לסגור את הרצועה עד הסוף כאשר אתם בוחרים סנדלים חדשות. הסיבה היא לתת לרגל שלכם מספיק מקום בכל זמן כדי שיהיה לכם נוח והרצועות לא יחלצו עליכם

עכשיו אתם יודעים איך לבחור סנדלים ללא עור בצורה נכונה. יכול להיות שלחלק מכם לא חידשנו כלל אך אם חידשנו אפילו רק לאדם אחד אז עשינו את עבודתנו. עקבו אחרי הסעיפים הללו, הם לוקחים מספר שניות לביצוע והם עושים את ההבדל, תאמינו לנו.  

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא סנדלים ללא עור

האם הן יקרות יותר מסנדלים רגילות?

לרוב לא. הייצור של סנדלים ללא עור הוא לא יקר יותר מזה של סנדלם רגילים. בעבר הן באמת היו יקרות יותר מכיוון שהייצור שלהם היה מאוד מועט בשל הביקוש להן. היום, בגלל העלייה בביקוש, יש עלייה בייצור ולכן המחיר התאזן אך הוא עדיין יכול להיות יקר יותר (לא בהרבה).

האם הן ידידותיות לסביבה?

יותר מסנדלים מעור רגיל זה בטוח. עור הוא החומר המזהם ביותר בעולם האופנה! רק באי השימוש בעור, הזיהום הסביבתי ירד משמעותית. עדיין לפעמים יש סנדלים ללא עור המיוצרות בעזרת כימיקלים רעילים המזיקים לסביבה אך כמות הזיהום היא מינורית לעומת זו של סנדלי העור הרגילות. אם אתם רוצים להימנע מזיהום סביבתי כמה שיותר, אנו ממליצים על סנדלים שהן 100% טבעוניות.

איפה ניתן לקנות סנדלים ללא עור?

כמעט בכל חנות נעליים ניתן למצוא היום סנדלים ללא עור. המון מותגים מוכרים וגדולים שינו את שיטת הייצור שלהם והרבה מאוד מהחומרים שהם משתמשים בהם הם דמויי עור ולא עור אמיתי.