נעלי צעד ראשון, הן לא עוד נעליים לילדים אלא מדובר באבן דרך בחייו של הילד. אבן דרך זו היא זו המסמלת שהוא בשלבי הסיום של לימודי ההליכה והוא ממש עוד מעט יתהלך כמו גדול ברחבי הבית. נעלי צעד ראשון הן נעלי הביניים, אלו שנמצאות בין נעלי טרום הליכה, שהן הנעליים הראשונות של הילד לבין נעליים רגילות. נעליים אלו עוזרות לילד לקבל עוד טיפה עזרה בהליכה, לסדר לו את היציבה והאיזון כמו שצריך ולתת לו את הכלים האחרונים שאיתם הוא יצא לדרכו הרגלית.

ילדים רבים, לא אוהבים לנעול נעליים ומתחמקים כשהגיע הזמן לעשות זאת. כשזה קורה, מתחיל מאבק בין ההורים לילדים ונעילת הנעליים הופכת להיות אחד הדברים הקשים שתעשו באותו יום. בנוסף לכך, גם אם הצלחתם לנעול לילד את הנעליים, הסיכוי שהוא יוריד אותם הוא גבוה מאוד.

במאמר הבא, אנו נציג בפניכם את הדרכים להימנע מהמאבק הזה וגם ניתן לכם כמה טיפים לבחירה נכונה של נעליים וגם נסביר איך אפשר לדעת שהילד שלכם הגיע לשלב שהוא הוא צריך לעבור לנעלי צעד ראשון.

נעלי צעד ראשון – מניעת המאבק

דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה – אתם צריכים לצאת לעבודה. הילד כבר מאורגן וכל שנותר הוא לנעול לו נעליים ולצאת לגן ולעבודה אך הילד מתרוצץ ברחבי הבית ולא מוכן בשום פנים ואופן לנעול נעליים. הוא רוצה ללכת יחף. מה עושים במצב כזה? האם פשוט תופסים את הילד, מושיבים אותו ונועלים לו נעליים? זה אפשרי אך זה לא מצב נעים. אז איך מונעים זאת?

הדרך הראשונה למניעת המאבק היא לקנות לילד נעליים שהוא יאהב. אם הילד לא יאהב את הנעליים, הוא לא יהיה מוכן לנעול אותן אך אם הוא כן יאהב אותן, הוא לא ירצה להוריד אותן וירוץ בעצמו לספה כדי שתנעלו לו אותן. כדי להבטיח שהילד יאהב את הנעליים, פשוט תנו לו לבחור אותן בעצמו, ככה הוא לא יכול להגיד שהוא לא אוהב אותן כי הוא זה שבחר אותן.

בנוסף, יכול להיות שהוא לא מוכן לנעול את הנעליים כי הן פשוט לא נוחות לו. אם הנעליים לא נוחות לו, אז ברור שהוא לא ירצה לנעול אותן. לכן, חשוב מאוד לוודא שהנעליים אכן מתאימות לילד ונוחות לו עוד לפני שקונים אותן ועל זה נדבר בהמשך המאמר.

הדרך הבאה, תמנע ממנו כמעט בוודאות להוריד את הנעליים לאחר שנעלתם לו אותן. הרבה נעלי ילדים מציעות את האופציה של שילוב בין שרוכים לסקוטש וזה הסוד לשמירת הנעליים על רגליו של הילד. אם לילד יהיו נעליים שבהן יש להשתמש גם בסקוטש וגם בשרוכים, יהיה לו קשה יותר להוריד אותן מהרגליים וכך תוכלו להבטיח שהן יישארו על הרגליים שלו לכל אורך היום.

נעלי צעד ראשון
חפשו את הנעליים המשלבות בין שרוכים לסקוטש

נעלי צעד ראשון – איך בוחרים נעליים לילדים?

בחירת הנעליים היא החלק החשוב ביותר בכל הקשור לנעלי צעד ראשון. הנעליים הנכונות יכולות לעשות קסמים והנעליים הלא נכונות, יכולות לעשות נזקים רבים. אז בואו נעבור על הדברים החשובים בבחירת נעליים לילדים.

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא התאמת הנעל לילד. הכוונה היא שהנעל צריכה להתאים במדויק לרגלו של הילד, גם מבחינת המידה וגם מבחינת הנוחות של הנעל. במידה והנעל תהייה גדולה או קטנה מדי, זה עשוי לגרום לבעיות בהליכה של הילד ואף לפגיעות פיזיות. בנוסף, נעליים נוחות יבטיחו שלילד שלכם יהיה נוח כשהוא נועל אותן וזה דבר חשוב מאוד. כדי להבטיח התאמה ונוחות, חשוב לקחת איתכם את הילד לקניית הנעליים, ככה אתם יודעים שהנעל מתאימה לו. חשוב מאוד לתת לילד למדוד את שתי הנעליים. רק ככה אפשר לוודא התאמה בצורה אפקטיבית.

הדבר הבא הוא הסוליה. לסוליה חלק מרכזי בכך שהילד יצליח לעבור את שלבי הלמידה האחרונים בצורה טובה. סוליה קשיחה תעזור לילד שלכם לשפר את האיזון והיציבות שלו אך חשוב מאוד שהיא גם תהייה גמישה ככל האפשר כדי להבטיח טווח תנועה מלא של הרגל.

הריפוד הפנימי של הנעל הוא גם משהו שיש לקחת בחשבון. הריפוד הוא בעצם אחד האלמנטים שמבטיחים את הנוחות של הנעל ואנחנו כבר יודעים כמה הנוחות חשובה. שימו לב שהריפוד הפנימי הוא איכותי ורך ושהוא מכסה את גם החלק שבו יושבת עקב רגלו של הילד. הריפוד באזור זה מונע חתכים ושפשופים.

הדבר האחרון הוא סגירת הנעל. נעלי ילדים נסגרות בשתי דרכים – שרוכים או סקוטש אך ישנן נעליים שמציעות את השתיים יחד. אנו ממליצים מאוד לבחור בנעליים מסוג זה כדי להבטיח שהנעל תיסגר טוב על הרגל של הילד ותבטיח שהיא לא תיפול מהרגל שלו. כך אתם מבטיחים שהנעל תעשה את עבודתה הבסיסית – שמירה על רגלו של הילד.

נעלי צעד ראשון – איך יודעים שהגיע הזמן להתקדם לנעליים הבאות?

הרבה אומרים שזה קשור לגיל אך זה לא נכון. הסיבה היא שילדים שונים מתקדמים ומתפתחים בקצב שונה. לכן, יכול להיות שילד אחד יתחיל ללכת כבר בגיל 7 חודשים אך ילד אחר יעשה את צעדיו הראשונים רק אחרי גיל שנה. זה בסדר גמור והמעבר בין סוגי הנעליים תלוי בהתקדמות של הילד בהליכה.

אם הילד מצליח לעמוד על רגליו באופן יציב, הוא הולך יציב ולא נופל הוא כבר עושה זאת למשך זמן מה, כנראה שהגיע הזמן שלו לוותר על נעלי טרום הליכה ולעבור הלאה. רצוי מאוד להתייעץ עם הרופא לפני שעושים את הצעד הזה.

גם אם הילד שלכם כבר גדול אך הוא עוד לא הולך יציב, נופל אחרי כמה צעדים ואולי עוד נתמך בדברים כדי ללכת, הוא לא בשל למעבר לנעלי צעד ראשון ורצוי לחכות עם המעבר.

כשאתם יודעים איך להתמודד עם המאבק, אתם בעצם מונעים אותו וכך יהיו לכם בקרים יותר שקטים. בכל הנוגע לבחירת הנעליים, יש לעשות זאת בצורה מושכלת ולעבור על כך הסעיפים החשובים כדי להבטיח קנייה נכונה. בנוסף, שימו לב להתקדמות של הילד ובדקו האם הוא בשל לעבור לנעלי צעד ראשון.