נעלי ילדים מודרניות הן נעליים של מותגים גדולים, מאוד אופנתיות וכאלה שעולות כבר ממש כמו נעליים למבוגרים. אם פעם הנעליים הללו היו תמימות ופשוטות, הן הפכו להיות סמל סטטוס של ממש גם בקרב ילדים וכאלה שדוחפים אותן הרבה בפלטפורמות השונות כדי למשוך את הצרכן שיגיע אל החנות וייקנה אותן.

נעליים אלו, הפכו בשנים האחרונות למוצר צריכה די בסיסי למוצר מותרות בחלקו. הסיבה לשינוי הדרסטי הזה היא כניסה של מספר שחקנים לשוק זה. השחקנים המדוברים הם כלי התקשורת השונים שדוחפים יותר ויותר את תרבות הצריכה באמצעות פרסומות שכיום ניתן למצוא בכל מקום. בעבר, פרסומות היה ניתן למצוא רק בעיתונים או על לוחות מודעות אך כיום יש הפסקות מסודרות ומאורגנות של שידורי טלוויזיה, רק כדי להציג לנו פרסומות. פרסומות אלו דוחפות את המוצר באמצעות פנייה אל הרגש או השכל עם נתונים שיגרמו לכם להרגיש כקונים חכמים או הסבר על איך המוצר יגרום לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם.

את הפרסומות, ניתן למצוא היום לא רק בעיתונים ובטלוויזיה אלא גם באינטרנט וברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות הן בעצם השחקן המרכזי ביותר כיום בכל הנוגע לפרסום ושיווק של מוצרים. גם נעלי הילדים הוכנסו למשחק השיווק ברשתות החברתיות וכיום, הרבה מאוד אנשים נחשפים למוצר או שירות כלשהו דרך הרשתות החברתיות.

במאמר הבא, אנו נציג כיצד הרשתות החברתיות גרמו לשינויים העיצוביים שגרמו לשינוי התפישה שלנו לגבי נעלי ילדים ונסביר מדוע זה בכלל קורה.

נעלי ילדים מודרניות – הגפה של הנעל

הגפה של הנעל היא החלק החיצוני של הנעל שהוא זה שאמור לשמור על הרגל של הילד ככל האפשר. זהו החלק שעבר את השינוי הגדול ביותר מבחינה עיצובית והוא זה שכעת מושך את העין של הצרכן המגיע אל החנות או זה שרואה אותה בפרסומות השונות.

לפני העיצובים המודרניים, העיצוב המסורתי יותר של נעלי הילדים היה מאוד פשוט – צבע אחיד לכל הנעל מבלי שום קשקושים חוץ מלוגו החברה במקום שאינו נראה לעין באופן יחסי. כיום, הצבעים של הנעליים הם שונים ומגוונים וישנן נעליים בעלות כמה צבעים. לוגו החברה מוצג בגדול וישנם איורים וקישוטים כאלה ואחרים.

כל המטרה בעיצוב זה הוא למשוך את העין של הקונה וגם את העין של הילד עצמו. האיורים ובקישוטים השונים הם של דברים שילדים אוהבים – גיבורי על לבנים ומדבקות של לבבות לבנות. כך, הנעל מושכת את העין של הילד והוא מבקש מההורה שיקנה לו אותה.

נעלי ילדים מודרניות – הרפידה הפנימית

הרפידה הפנימית של הנעל עברה שינוי יותר בריאותי מאשר עיצובי אך העיצוב המודרני לא פסח גם עליה. בימינו, יש הרבה יותר מודעות לבריאות ומקומות עבודה רבים מציעים לעובדים שלהם קורסי יוגה, ספינינג ויש אפילו מערכי ארגונומיה משופרים וחדישים. כל זה, במטרה לשמור על הבריאות של העובד שיושב מול המסך במשך שעות היום. גם הנעליים עברו שינוי כדי להתאים את עצמן לתנועה החדשה ובעקבות זאת, גם נעלי הילדים עברו את אותו השינוי.

השינוי בנעליים נעשה בעיקר ברפידה הפנימית של הנעל אך גם שאר פנים הנעל עבר שינוי קטן. פנים הנעל הפך להיות מרופד יותר בעזרת שכבה נוספת של החומר ממנו הוא מיוצר או סוג של פרווה בנעליים מסוימות. הרפידה עצמה, הפכה מחתיכת בד לרפידה המיוצרת מספוג מיוחד בעל מילוי ג'ל כדי לרכך את הרפידה ולהפוך אותה נוחה יותר. בנעלי ילדים, שינוי זה הוא חשוב מאוד מכיוון שעכשיו, רגלו של הילד מתעצבת בצורה טבעית ונוחה יותר כי הספוג והג'ל זזים לפי שינויי הגדילה של הרגל ומתעצבים לפיה, כך שהרפידה מתאימה בדיוק לרגל הייחודית של הילד שלכם.

מבחינה עיצובית, החלק הפנימי השתנה בכך שהרבה מאוד מידע נמצא שם כמו למשל המידה של הנעל, דרכי ניקיון וכדומה. בנוסף, בחלק מהנעליים גם הטביעו על הרפידה את הלוגו של החברה המייצרת ואיורים כאלו ואחרים.

נעלי ילדים מודרניות – לשון הנעל והשרוכים

החלק האחרון שנשאר לנו לדבר עליו הוא החלק המשעמם ביותר בנעל אך כזה שעבר גם הוא שינויים עיצוביים – לשון הנעל והשרוכים. השרוכים הפשוטים עברו שינוי עיצובי בכך שישנם היום הרבה יותר צבעים לשרוכים וכך אפשר לעשות שינוי קטן בנעליים רק בכך שהחלפתם שרוכים. בלשון הנעל, טבוע הלוגו של החברה המייצרת ובכך נוספה עוד החדרה תודעתית של החברה.

נעלי ילדים מודרניות
עיצוב מודרני של נעלי ילדים

נעלי ילדים מודרניות – הטריגר לעיצובים העכשוויים

כבר הצגנו את הסיבה לשינויים העיצוביים של נעלי הילדים החדשות, אך לא הסברנו מדוע זה קורה. הסיבה לכך היא שיווקית נטו וקשורה בעולם המשתנה שלנו. כבר הבהרנו את זה שהרשתות החברתיות הן שחקן יחסית חדש אך מרכזי בשוק האופנה וחברות רבות משתמשות בפלטפורמות הללו כדי לשווק ולפרסם את המוצרים שלהן בצורה קצת אחרת וכזו הפונה לקהל הצעיר יותר שנמצא ברובו ברשתות החברתיות.

השינוי בא בעקבות כך שהחברה שלנו הפכה בשנים האחרונות לחברה צרכנית מאוד וכזו המושפעת בקלות על ידי אנשים בעלי מעמד. התשוקה שלנו היא להיות כמותם ולהצליח כמותם וכדי לעשות זאת, אנו רוצים לחקות אותם. כך יוצא שמה שהם עושים, אנו עושים. מה שהם לובשים, אנו לובשים ומה שהם נותנים לילדיהם ללבוש, אנו נותנים לילדינו ללבוש.

המפורסמים ושאר בעלי הכוח בחברה, לוקחים חסויות בתשלום כדי לקדם מוצר מסוים והם עושים זאת בדרכים שונות, חלקן מאוד ברורות וחלקן די מרומזות. כשמפורסמת מסוימת, שיש לה מיליוני עוקבים שרוצים להיות כמותה, מעלה תמונה של הבן/בת שלה עם נעליים מסוימות, אותם עוקבים יחשפו לנעליים אלו וכך הם נהפכים להיות קונים פוטנציאליים. הם מודעים לנעליים והם יחפשו לקנות אותן בעבור הילדים שלהם כדי שהם יהיו ממש כמו הילדים של המפורסמים.

הרשתות החברתיות משפיעות בצורה ישירה על הדברים שאנו קונים וגם על תפיסת העולם שלנו. המשחק התשנה לגמרי וגם אנחנו. עלינו להיות צרכנים מודעים ולראות מה אנו קונים. עלינו לבדוק היטב את המוצרים הללו כי זה שהמפורסם משתמש בהם, לא אומר שהם יהיו טובים גם לכם. זה שהנעליים טובות לילד של אותו מפורסם, לא אומר שהן בהכרח יהיו טובות לרגליים של הילד שלכם.

אם אתם רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון, לחצו כאן.