נעלי טרום הליכה הן הנעליים שיגנו על הרגליים העדינות של הילד שלכם מפני טמפרטורות שונות, שפשופים ועוד דברים שונים המהווים סכנה לרגלו העדינה של הילד שלכם. יש הורים שקונים נעליים בעבור הילד שלהם מיד כשהוא מתחיל לזחול כדי להיות מוכנים לשלב הבא שלו – הליכה. יש הורים שמבצעים את הקנייה רק לאחר שהילד שלהם עשה כמה צעדים.

זה לא משנה אם אתם מסוג ההורים הראשון או מהסוג השני, העיקר שאתם דואגים לילד שלכם ובסופו של דבר קונים לו את הנעליים המתאימות בשבילו. זוהי קנייה חשובה שיש להקדיש לה מחשבה רבה, מחקר וקבלת המלצות מגורמים שונים. אנחנו אחד הגורמים האלה. אז קבלו מספר דברים שכדאי מאוד לדעת בכל הנושא של נעלי טרום הליכה.

המאפיינים של נעלי טרום הליכה –

נעלי טרום הליכה הן מיקס בין גרביים לנעליים ובשל כך, הן קלות משקל מטבען אך חשוב לשים לב לעוד פיצ'רים המתקשרים לכך. חשוב לשים לב לגמישות של הנעל. נעל גמישה תעניק לרגלו של הילד שלכם את מלוא חופש התנועה כדי ללמוד ללכת בצורה הכי חופשית שאפשר. כדי לדעת האם הנעל גמישה, פשוט כופפו אותה.

מאפיין חשוב נוסף של נעלי טרום הליכה הוא התמיכה של הנעל ברגל. וודאו שהנעל יושבת בצורה טובה על רגלו של הילד שלכם. ככה הנעל תספק את התמיכה הטובה ביותר שאפשר שהיא אחת מהמטרות החשובות של נעלי טרום הליכה.

שני המאפיינים האחרונים הם נוחות והחומר ממנו הנעל עשויה. העדיפות היא לחומר נושם, קל ואיכותי. רגליים של תינוקות מזיעות יותר ממה שאתם חושבים וכדי להימנע מריח לא נעים חשוב שהחומר ממנו עשויה הנעל יהיה חומר נושם. נוחות היא כמובן דבר מובן מאליו, אם הנעל לא נוחה – הוא יתנגד בתקיפות לנעול אותה ועלול להוביל לבכי וסבל של הילד.

נעלי טרום הליכה
Sad baby over white background

מתי צריך להחליף נעליים?

לעיתים יותר תכופות ממה שנראה לכם. רגליהם של תינוקות מתפתחות וגדלות בקצב מסחרר ומהיר. יכול מאוד להיות שילדכם שרק לפני רגע היה זקוק לנעליים במידה מסוימת, צריך עכשיו נעל במידה או שתיים גבוהה יותר. מדדו את רגלו של ילדכם לעיתים קרובות, פעם בחודש לערך, ככה תוכלו להיות עם היד על הדופק בעניין.

מה עדיף – שרוכים או סקוטצ'ים?

זה כבר תלוי בכם. נעלי טרום הליכה עם סקוטצ'ים הם עדיפים מכיוון שהם קלים ומהירים יותר לנעילה, אך מצד שני, ילדכם ילמד להוריד אותם מהר יותר. לעומת זאת, נעליים עם שרוכים ידרשו מכם להקדיש יותר זמן כדי לנעול אותן לילדכם אך הוא גם יסתבך להוריד אותן. במידה והחלטתם ללכת על נעליים עם שרוכים, וודאו שהם מספיק ארוכים כדי לעשות קשר כפול. ככה הסיכוי שהקשר ייפתח ויגרום לילד שלכם למעוד, הוא קטן יותר. המלצה שלנו – לכו על נעליים שיש בהם סקוטצ'ים.

נעלי טרום הליכה
שרוכים או סקוטצ'ים?

יכול מאוד להיות שהילד שלכם יתנגד לרעיון של הנעליים. הוא יקשה עליכם לנעול לו אותן והוא ינסה לחלוץ אותן. אל תכריחו אותו להיות עם נעליים, תנו לו את הזמן שלו, הוא יתרגל בסופו של דבר. לפני שאתם הולכים לחנות כדי לקנות למתוק הקטן שלכם נעלי טרום הליכה, עברו שוב על הדברים שדיברנו עליהם כאן ווודאו שאתם עושים את הקנייה הטובה והמתאימה ביותר בעבור הילד שלכם.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא נעלי טרום הליכה

איפה כדאי לקנות?

נעלי טרום הליכה כדאי מאוד לקנות בחנויות אמינות ומוכרות שמעסיקות בעלי מקצוע מנוסים ומקצועיים. חנויות אלה מחזיקות במלאי רחב יותר והנעליים שהן מציעות עשויות בדרך כלל מחומרים איכותיים יותר.

האם צריך לקנות נעלי טרום הליכה בשלב מוקדם?

ההמלצה היא לחכות קצת עם הקנייה. הסיבה היא שהליכה ללא נעליים, עוזרת לרגל של ילדכם להתרגל לקרקע עליה היא דורכת. הליכה יחפה גם עוזרת לשפר את האיזון של הילד ומחזקת את שרירי הרגליים שלו וזה דבר חשוב מאוד בשלב זה בחייו. נעלי טרום הליכה אומנם מדמות הליכה יחפה אך בהחלט אין צורך לרוץ מיד לחנות.

האם זה בסדר להשתמש בנעלי טרום הליכה מיד שנייה?

ממש אבל ממש לא! נעלי טרום הליכה עוזרות להתפתחות הרגל של ילדכם. בשלב זה הרגל שלו מתעצבת למבנה הייחודי שלה. נעליים מסוג זה בנויות ככה שהן מתעצבות יחד ולפי הרגל של הילד שלכם. במידה וילדכם ינעל נעלי טרום הליכה מיד שנייה, אתם כופים על רגלו להתעצב לפי מבנה הנעל ולא להפך. זה עלול לפגוע בהתפתחות של הרגל של ילדכם.