יוגה בזמן הריון היא חיובית מאוד מכיוון שהיא עובדת על שני גורמים שהם חשובים מאוד בזמן ההיריון – הגורם המנטלי והגורם הפיזי. בפן הפיזי, יוגה עוזרת לחזק את השרירים ולהגמיש אותם. בפן המנטלי, יוגה עוזרת לכן להגיע למצב שאתן יודעות איך להרגיע את עצמכן ולהיות יותר שלוות.

במאמר, אנו ניכנס יותר לעומק הקורה של יתרונות היוגה בזמן הריון ואנו מקוות שנוכל לשכנע אתכן לפחות לנסות. קחו בחשבון שלא כולן יתחברו ליוגה וזה בסדר גמור אך חשוב לדעת שיש לה יתרונות רבים.

יוגה בזמן הריון – ההבדלים בין יוגה רגילה ליוגה המותאמת לנשים בהריון

יוגה רגילה ויוגה בזמן הריון הן לא כל כך שונות. השוני הגדול הוא בכך שהרבה תרגילים ותנועות יורדות מהארסנל של יוגה לנשים בהריון מכיוון שלנשים הרות קשה יותר לעשות את התנועות הנחוצות לתרגיל.

כמו כן, יוגה לנשים בהריון שמה דגש גדול יותר על הפן הפסיכולוגי, המנטלי מאשר יוגה רגילה. המטרה היא להביא אתכן למצב שאתן יודעות איך להוריד רגע את הרגל מהגז, לעצור לשנייה, לנשום ולהירגע. רוגע הוא מרכיב חשוב בהריון בריא ובשל כך שזו תקופה מלחיצה, אתן זקוקות לרוגע יותר מבדרך כלל.

כמובן שלא זונחים את הפן הפיזי וגם עליו עובדים. שרירים רבים עובדים בזמן הריון ובזמן הלידה. ביוגה לנשים בהריון, אתן עובדות יותר על השרירים הללו ומחזקים אותם כדי שיהיה לכן קל יותר בתקופת ההיריון וגם במהלך הלידה עצמה.

יוגה בזמן הריון
הכל יהיה מותאם לכן

יוגה בזמן הריון – הפן הפיזי

כמו שאמרנו, בזמן ההיריון, ישנם שרירים שעובדים קצת יותר מבדרך כלל כמו הרגליים, הגב והבטן. ביוגה, עובדים על השרירים האלו כדי לחזק אותם במטרה שיהיה לכן קל יותר לסחוב את הילד שלכן ושהכאבים המגיעים באזורים אלו עם ההיריון, יהיו מעט יותר נסבלים. בנוסף, אזור נוסף שעובדים עליו ומחזקים אותו הוא אזור רצפת האגן הפועל בלידה.

חלק נוסף בפן הפיזי הוא הגמישות. בזמן ההיריון, הבטן שלכן גדלה ושרירים ורצועות הממוקמים באזור זה, נמתחים יותר ויותר מה שגורם לכאבים. ביוגה, אתן תגמישו את אותם השרירים ואתן הרצועות כך שהכאב יהיה קל יותר ולא חד וחזק.

יוגה בזמן הריון – הפן המנטלי

הפן המנטלי הוא חשוב מאוד בזמן הריון. נשים רבות מתחילות קצת לאבד את זה בשלב כלשהו מכיוון שהן לא חזקות מספיק בראש. לכן, היוגה המותאמת לנשים בהריון, עוזרת לכן להבין איך לעבור את התקופה היפה אך הקשה הזו בקלות מבחינה מנטלית.

תרגילי הנשימה המפורסמים של היוגה, יעזרו לכן להירגע ולהיות מרוכזות ומפוקסות יותר. תרגילים אלו יעזרו לכן להיות יותר שלוות ופחות עצבניות. בנוסף, תרגילים אלו עוזרים לבעיות הנשימה שנשים רבות חוות במהלך ההיריון כך שיש להם יתרון כפול.

יוגה בזמן הריון – הערך המוסף

הערך המוסף הוא סביבה תומכת, רגועה וכזו היודעת בדיוק מה אתן עוברות. בקורסים אלו, של יוגה לנשים בהריון, יש מן הסתם, המון נשים בהריון. חלקן בחודש שלישי וחלקן בחודש שמיני ותשיעי. העניין הוא שיש סביבכן תמיכה ונשים שיודעות מה אתן עוברות ברגע זה, מה כבר עברתן ומה אתן עומדות לעבור בשלבים הבאים של ההיריון. הסביבה הזו היא תומכת ומקבלת וכזו שיודעת להכווין אתכן בדרך יותר נכונה. אתן תוכלו להתייעץ עם אלה שנמצאות בשלב מתקדם משלכן ותוכלו לעזור לאלו שנמצאות בשלב מוקדם משלכן.

יוגה בזמן הריון
התמיכה בכן היא חשובה ביותר

כפי שראיתן, ליוגה בזמן הריון יש יתרונות רבים ומגוונים. היוגה מותאמת במיוחד לנשים בהריון ונוגעים בדיוק בנקודות החשובות לתקופת ההיריון והלידה. כדי להקל על הכאבים המתלווים להריון, רצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם כדי להגמיש את השרירים כמה שיותר וגם להגיע לרמה מנטלית גבוהה יותר. הקשיבו לגוף שלכן ואל תעמיסו עליו והכי חשוב, תהנו.

שאלות נפוצות

יוגה בזמן הריון – מהו היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון?

היתרון הראשי של יוגה בזמן הריון הוא שהוא מכניס אתכן למקום מסוים שבו אתן מרגישות שלמות ורגועות. העבודה היא יותר עבודה מנטלית מאשר פיזית והיא מלמדת אתכן להיות יותר שלוות ולא להתרגז יותר מדי.

יוגה בזמן הריון – על מה יש לשים דגש כשאני עושה יוגה?

כשאתן עושות יוגה, חשוב מאוד לשים דגש על תרגילי הנשימות. רוב הנשים סובלות מבעיות נשימה בזמן ההיריון ותרגולי נשימה כמו שעושים ביוגה, עשויים למנוע את תופעה זו.

יוגה בזמן הריון – האם ליוגה בזמן הריון יש חסרונות?

האמת היא שאנו לא מצאנו חסרונות ליוגה בזמן הריון. הסוד הוא לעשות את הדברים שאתן יכולות לעשות ולא לנסות ולעשות משהו שאתן לא מצליחות או כזה שנראה לכן יכול לפגוע בכן או בעובר בצורה כלשהי. קורסי יוגה לנשים הרות הם מותאמים לנשים בהריון ושמים דגש על הדברים החשובים כמו נשימה וחיזוק רצפת האגן.