איך לגמול תינוק מחיתולים היא שאלה שמעסיקה הורים רבים כשהתינוק שלהם מגיע לגיל המתאים. קודם כל, מה שצריך לעשות זה מחקר כדי לראות איך עושים זאת נכון. אי אפשר פשוט לקחת הילד את החיתול ולשים לו תחתונים רגילים במקום. זה שינוי דרסטי מדי. חשוב לעשות הכנה מראש ולעשות הכל בהדרגתיות. איך עושים זאת? מיד נסביר.

איך לגמול תינוק מחיתולים – הדבר החשוב ביותר

הדבר החשוב ביותר בכל הנושא של גמילה מחיתולים הוא המסר שאתם מעבירים לילד. חשוב מאוד שהמסר יהיה חד משמעי וברור. לכן, חשוב מאוד שיהיה תיאום של מאה אחוז בין שני ההורים ושלא יקרה מצב שבזמן שהילד עם האבא הוא עם תחתונים וכשהוא עם האמא הוא עם חיתול (או להפך). המסר הוא שיש מקום לכל דבר ושעכשיו, כשהוא בלי חיתול הוא לא יכול פשוט לעשות פיפי מתי שהוא רוצה. הוא צריך להגיד לכם ואתם תלכו יחד איתו לשירותים.

איך לגמול תינוק מחיתולים

איך לגמול תינוק מחיתולים – רגישות

תחשבו על זה שעד עכשיו הייתם רגילים למשהו אחד מסוים שהשפיע בדרך מסוימת על חייכם והוא נלקח מכם ברגע. זה בדיוק מה שהילד שלכם מרגיש עכשיו כשהוא בלי חיתול. יקרו מצבים לא נעימים שהוא יעשה במכנסיים ולפעמים זה גם יקרה כשאתם לא נמצאים בבית. אין מה לעשות, זה קורה וצריך להתייחס לזה בעדינות. תהיו רגישים כלפיו ותסבירו לו בעדינות ובנעימות איך להימנע מדברים כאלה בעתיד.

איך לגמול תינוק מחיתולים – תזמון זה עניין של טיימינג

חושבים שזה הזמן המתאים שהילד שלכם יפסיק עם החיתולים? יכול להיות שאתם טועים.

כמו לכל דבר בחיים, גם כאן התזמון הוא חשוב. אין גיל סף שבו צריך להתחיל את תהליך הגמילה כי אפשר להתחיל בכל גיל אך ישנם דברים שעשויים להפריע לתהליך. אולי הוא בדיוק עובר לגן חדש, אולי בדיוק החלפתם לו בייביסיטר או שאולי ממש לא מזמן הוא איבד את הצעצוע האהוב עליו. שינויים בשגרה שלו יכולים לגרום לשינוי בהתנהגות ולכן חשוב לבחור את הזמן המתאים ביותר כדי להתחיל את תהליך הגמילה מחיתולים.

איך לגמול תינוק מחיתולים – הסימנים

לפעמים הילד שלכם נמצא באמצע משחק עם חברים או שהוא בדיוק צופה בטלוויזיה והוא לא ירצה לעצור את מה שהוא עושה כדי ללכת לשירותים, אך אתם תהיו חייבים לקחת אותו. שימו לב לפרצופים מתאמצים, קפיצות במקום או הנעות הרגליים מרובות ומוגזמות כדי לדעת מתי הוא צריך להתפנות.

איך לגמול תינוק מחיתולים – התמדה

התמדה היא דבר מאוד מאוד חשוב בתהליך הגמילה מחיתולים. כמו שאמרנו, בוודאות יהיו תאונות לא נעימות ויהיו מצבים שיהיה פשוט וקל יותר לשים לו חיתול אך אל תוותרו. אם אתם תוותרו, הילד שלכם יוותר הוא מבחינתו זה הרבה יותר קל ונוח. התמידו במה שאתם עושים, עודדו את הילד לאורך התהליך ובסופו של דבר זה יגיע.

איך לגמול תינוק מחיתולים – אל תרמו

הרבה מאוד הורים מנסים לרמות את תהליך הגמילה כדי להקל את החיים שלהם עצמם. הורים רבים בוחרים לתת לילד שלהם להיות בגן עם חיתול אך בבית הוא בלי או שכאשר יוצאים מהבית לכל מקום שהוא, שמים חיתול כדי למנוע מצבים לא נעימים. זה פשוט אסור! זה פוגע בדבר החשוב ביותר שהוא המסר.

הזמן היחידי שמותר לילד שלכם להיות עם חיתול הוא שעות הלילה מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט לא יקום בלילה כדי להתפנות וכי הוא עדיין לא מצליח לשלוט ביציאות שלו במאת האחוזים.

איך לגמול תינוק מחיתולים
בשלב הראשון, כדאי שהוא ישן עם חיתול

שלב המעבר הזה, בין חיתולים לתחתונים הוא קשה מאוד, גם להורים ובטח לילד. חשוב מאוד לעודד אותו ולתת לו את ההרגשה שהוא מסוגל לעשות זאת. תהיו רגישים כלפיו בתקופה לא פשוטה זו, תבחרו את הזמן הנכון והכי חשוב, מסר מאוחד וחד משמעי. אם אתם רוצים ללמוד עוד על שלבי ההתפתחות של התינוק שלכם, לחצו כאן.

שאלות נפוצות

איך לגמול תינוק מחיתולים – מהו הגיל המתאים לגמילה מחיתולים?

ניתן להתחיל גמילה מחיתולים כבר בגיל מוקדם מאוד אך הגיל האידיאלי הוא בין גיל שנה חצי לשנתיים.

איך לגמול תינוק מחיתולים – מהו הדבר החשוב ביותר בתהליך גמילה מחיתולים?

הדבר החשוב ביותר הוא מסר אחיד. לא יכול להיות מצב שהילד שלכם לא יודע מה אתם עושים בתהליך הזה ולא ייתכן שהוא ישמע משהו אחד מאימא ומשהו אחר לגמרי מאבא.

איך לגמול תינוק מחיתולים – מהי התקופה הכי טובה להתחיל גמילה מחיתולים?

כל ילד והזמן שלו. אין באמת תקופה שהיא טובה אך יש זמנים שהם פחות מתאימים. במידה והילד שלכם עובר שינוי כלשהו, כדאי לדחות את התהליך לזמן נוח יותר.