איך בוחרים נעליים? היא כנראה אחת משאלות המאה. נעליים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מעוד פריט לבוש שכל מטרתו היא להגן על הרגליים שלנו. הן הפכו להיות סמל סטטוס לכל דבר, ממש כמו מכוניות יוקרה או תכשיטים ממותגים.

אם בעבר, היינו לוקחים את מה שהיה בחנות ופשוט מסתדרים איתו, היום, זה ממש לא ככה. אנחנו מחפשים את הנעליים הממותגות, אלה שיגרמו לחברים שלנו לקנא בנו ולהתלהב יחד איתנו מהרכישה החדשה. הרבה מאוד פעמים אנו מעדיפים את הסטטוס הזה ופחות את הבריאות שלנו.

אנו לא אומרים שהנעליים הממותגות הן לא טובות אלא שיש דברים שחשוב לשים לב אליהם ולהעדיף אותם על פני מראה הנעל או המותג שלה. נעל לא נוחה או לא מתאימה עלולה לפגוע בבריאות הרגל שלנו. אז איך בוחרים נעליים בצורה נכונה?

איך בוחרים נעליים
הדברים החשובים באמת הפכו לשוליים

אל תמהרו –

בסעיף זה אני לא מתכוון שתעברו על כל מבחר הנעליים הקיים בחנות. קחו רגע, בחנו את איכות הנעל, את החומר ממנו  היא עשויה, וודאו שאין דברים שיכולים להיות לא נוחים. בקשו עזרה מאנשי המקצוע בחנות – בקשו הכוונות, המלצות לנעליים או כל דבר אחר שעולה בראשכם. בקיצור, אל תיקחו את הזוג הראשון שאתם רואים ואל תיקחו את הזוג הראשון שיושב לכם יפה על הרגל. קחו את הזמן.

מדדו את הנעליים –

אין לכם מושג בגלל כמה לקוחות מגיעים לחנות, שמים נעל אחת, עושים איתה 2-3 צעדים, קונים אותה ואחרי שבוע חוזרים כדי לקבל זיכוי. זה בזבוז מוחלט של הזמן והכסף שלכם. אולי אתם מגיעים מראש עם הידיעה לגבי איזו נעל אתם רוצים לקנות, אך אין שום סיכוי שאתם מגיעים עם הידיעה שהיא מתאימה לכם כי עוד לא בדקתם את העניין הזה. מדדו את שתי הנעליים – זה לטובתכם בלבד.

איך בוחרים נעליים
The young pretty girl choosing and trying on Model shoes at shop. Concept of shopping

גמישות הסוליה –

זהו סעיף שמשום מה הרבה אנשים מדלגים עליו כשהם בוחנים נעל חדשה לקנייה. זהו אחד הסעיפים החשובים בתשובה לשאלה איך בוחרים נעליים. סוליה גמישה היא חשובה מאוד לטווח התנועה שלכם. הסוליה הגמישה עוזרת לקבל חופשיות תנועה גדולה בהרבה מאשר בנעליים שאין להן סוליה גמישה. כדי לבחון את גמישות הסוליה – כופפו את הנעל. ככל שהיא יותר גמישה, ככה יותר טוב.

נוחות הנעל –

אם הנעל לא נוחה – למה לקנות? בשביל היופי? בשביל אותו סטטוס עליו דיברנו? זה לא שווה את זה! נעליים, בבסיס מטרתן, אמורות להיות פריט לבוש נוח המגן על כפות הרגליים שלנו מלכלוך, טמפרטורה וחפצים חדים. המטרה היא לא להשוויץ בהן.  אם אתם קונים נעליים רק כדי לנעול אותן פעם אחת באיזה אירוע ורק כדי שיגידו לכם כמה הן יפות ואחר כך תזרקו אותן לארון והן לא יראו אור יום, אז אין לכם למה לקנות אותן.

תקנו נעליים שנוחות לכם, כאלה שאתן רוצים ללכת איתן כמה שיותר כי בסופו של דבר, נעליים הן לא חפץ אומנות – אין צורך למסגר אותן.

איך בוחרים נעליים
בחרו נעליים נוחות – זה חשוב מאוד

הכר את היצרן –

כמו שכבר אמרנו, נעליים הפכו להיות סמל סטטוס והמון לקוחות, בעיקר צעירים, מחפשים את הלוגו של המותג לפני שהם מחפשים את הדברים החשובים באמת עליהם אנחנו מדברים. שאומרים הכירו את היצרן, זה לא אומר שתכירו את המותגים השונים שיש בשוק אלא רוצים שתכירו את מערך הייצור של אותו מותג. האם הנעליים מיוצרות מעור או מחומרים דמויי עור? מי מעביר אליהם פיקוח?

אלו הן שאלות שקשה לענות עליהן מבלי להתחיל לחפור עמוק ולחפש את התשובות. נכון, המותגים הגדולים בדרך כלל עובדים לפי הספר כי אם לא הם ככל הנראה יאבדו הכל וזה פשוט לא שווה להם אך בכל זאת שווה לבדוק את הנושא.

התאמה נכונה לרגל שלכם –

מה יותר חשוב מזה שהנעליים החדשות שלכם יתאימו למבנה הרגל שלכם? כלום! נעל שלא תתאים לרגל תגרום לכם ללכת מוזר ועם סוג של צליעה. אל תקנו נעליים קטנות או גדולות יותר רק כי אין את הזוג שאתם רוצים בדיוק במידה שלכם. אל תתפשרו על ההתאמה של הנעל לרגל. נעל קטנה עלולה לגרום לדחיסה של הרגל וזה פשוט לא בריא.

מקווה מאוד שהצלחתי לעזור לכם עם השאלה איך בוחרים נעליים. זה באמת לא כזה קשה. כל מה שצריך לעשות הוא לעקוב אחרי הסעיפים שדיברנו עליהם וככה תבחרו את זוג הנעליים הטובה יותר בשבילכם. ככה, בפעם הבאה שתשמעו את השאלה איך בוחרים נעליים – אתם תוכלו לעזור.

רוצים לקרוא מאמרים בנושא נעלי צעד ראשון? אם כן, לחצו כאן.

שאלות נפוצות בנושא איך בוחרים נעליים?

איך בוחרים נעליים לילדים?

בחירת נעליים לילדים, היא לא שונה מבחירת נעליים למבוגרים. הדגשים הם אותם דגשים, היתרונות הם אותם יתרונות והחסרונות הם אותם החסרונות. שימו לב לנוחות, להתאמת הנעל לרגל ולמותג ממנו אתם קונים. כמו שדיברנו – כדאי ללכת על מותג מוכר ואמין כמו נעלי נמרוד כשזה נוגע לנעלי ילדים.

איך אני יודע אם הנעליים מתאימות לי?

כשמודדים נעליים כדאי להכניס את האצבע המורה שלכם בין עקב הרגל לעקב הנעל. האצבע אמורה להיכנס שם בצורה די נוחה אך עדיין צפופה. עשו את אותו הדבר בקצה הנעל. שם רוחב האצבע אמור להיות המרחק בין שפיץ הנעל לבוהן הרגל שלכם.

האם  נעליים מתרחבות עם הזמן?

כן. עם הזמן, הנעליים מקבלות את צורת הרגל. בגלל זה, נעליים חדשות מרגישות לא כל כך נעימות בהתחלה אך עם הזמן הן יהפכו נוחות יותר ויותר.